۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
مبلغ حقوق در ترکیه ۳ برابر ایران؟ / حداقل دستمزد در ترکیه ۷۵ درصد افزایش یافت

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی به همراه ودات بیلگین، وزیر کار و تامین اجتماعی در مجتمع ریاست جمهوری در آنکارا مبلغ حداقل دستمزد خالص در سال ۲۰۲۳ را ۸ هزار و ۵۰۶ لیر (معادل حدود ۱۸ میلیون تومان) اعلام کرد که متوسط نرخ رشد سالیانه ۷۴.۴۳ درصدی را نشان می‌دهد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی به همراه ودات بیلگین، وزیر کار و تامین اجتماعی در مجتمع ریاست جمهوری در آنکارا مبلغ حداقل دستمزد خالص در سال ۲۰۲۳ را ۸ هزار و ۵۰۶ لیر اعلام کرد که متوسط نرخ رشد سالیانه ۷۴.۴۳ درصدی را نشان می‌دهد.

اردوغان با تاکید بر اینکه تلاش‌های دولت برای کاهش نرخ تورم ادامه دارد، گفت: از این ماه شاهد کاهش سریع نرخ تورم خواهیم بود، مصمم هستیم تورم را در اواسط سال پیش رو به ۳۰ درصد و در پایان سال به ۲۰ درصد کاهش دهیم.

اردوغان ابرازکرد: اگر با تصویر غیرمنتظره‌ای مواجه شویم، مانند سال گذشته حتما اصلاحات لازم را انجام خواهیم داد.

رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد: به عنوان دولتی که مانند دیگر بخش‌های جامعه، سطح رفاه و درآمد شهروندان حقوق‌بگیر را نیز افزایش داده‌ایم، اجازه ضایع شدن حق و حقوق هیچ کسی را نخواهیم داد.

بر این اساس، در حالی که نرخ افزایش حداقل دستمزد خالص نسبت به ماه ژانویه امسال ۱۰۰ درصد و نسبت به ماه جولای ۵۴.۶۶ درصد است، میانگین نرخ رشد سالانه نیز ۷۴.۴۳ درصد اعلام شد.

خبرگزاری آناتولی اخبار خود از طریق سامانه مدیریت خبر (HAS) برای مشترکین رسانه‌ای ارسال و فقط بخشی از آنها را خلاصه و در وبسایت خود منتشر می‌کند. بنابراین برای دریافت اخبار کامل ما، لطفا تماس گرفته و مشترک شوید!

حداقل دستمزد در ایران حدود ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که مسئولان برای سال آینده وعده افزایش ۲۰ درصدی را می‌دهند که چیزی حدود یک سوم حداقل دستمزد در ترکیه خواهد بود.

منبع: انتخاب

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها