۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۸
فوری/ حمله ناگهانی ترکیه به سوریه

منابع رسانه‌ای سوریه از کشته شدن یک کودک سوری و زخمی شدن دو نفر دیگر در حمله توپخانه‌ای ترکیه به شمال حلب خبر دادند.

به نقل از المیادین، یگان توپخانه‌ای ارتش ترکیه امشب روستای «تنب» در نزدیکی تل رفعت واقع در شمال استان حلب را هدف قرار داد.

در این حمله توپخانه‌ای، یک کودک سوری جان باخت و دو نفر نیز زخمی شدند.

به دنبال جدی شدن تهدیدهای ترکیه مبنی بر انجام عملیات نظامی زمینی در مناطق شمالی سوریه، یک منبع رسمی ترکیه‌ای روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه الجزیره اعلام کرد: به واشنگتن و مسکو مهلت دادیم تا نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) را از شهرهای "منبج"، "تل رفعت" و "عین العرب" (کوبانی) خارج کنند.

وی افزود: به روسیه و آمریکا اعلام شد که مهلتِ داده شده، تمدید نخواهد شد و جایگزین خروج نیروهای سوریه دموکراتیک از شهرهای مذکور، عملیات نظامی است.

به دنبال انفجار تروریستی ماه گذشته میلادی در مرکز استانبول که به کشته شدن شش تن و زخمی شدن ۸۱ تن دیگر منجر شد، ترکیه گروه‌های مسلح کُرد مستقر در مناطق شمالی عراق و سوریه را مسئول این اقدام دانست و به همین منظور عملیات نظامی هوایی را علیه حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و یگان‌های مدافع خلق کرد (ی.پ.گ) در شمال سوریه و عراق آغاز کرده است.

مقامات بلندپایه ترکیه و در رأس آنها رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری این کشور همزمان با حملات هوایی به انجام یک عملیات زمینی در این مناطق تهدید کرده‌اند.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه ماه پیش گفته بود که این کشور اجرای عملیات زمینی به خاک سوریه را بررسی می‌کند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها