تلاش دولت و مجلس برای دریافت مالیات جدید از مردم

اسپرسو بورسان دوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱؛ آنچه سرمایه‌گذاران باید بدانند
۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
تلاش دولت و مجلس برای دریافت مالیات جدید از مردم

فردای اقتصاد: بورس تهران در روز یکشنبه به روند صعودی خود ادامه داد و  سبزی رنگ غالب بازار دیروز بود. شاخص کل با رشد ۲۵،۵۶۴ واحدی (معادل ۱.۶۶ درصد) به پیشروی خود در کانال ۱.۵ میلیون واحدی ادامه داد و در نهایت عدد یک میلیون و ۵۶۳ هزار واحدی را ثبت کرد. شاخص هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است امروز شرایط مشابهی داشت و با رشد ۱.۴۲ درصدی همراه شد. 

ارزش معاملات خرد سهام در روز کاری گذشته یک رکورد جدید را ثبت کرد و در پایان عدد ۷،۴۲۱ میلیارد تومانی را به ثبت رساند. در بین صنایع خودرو و قطعات، استخراج کانه‌های فلزی و شیمیایی و در بین نمادها خودرو، خگستر و خساپا بیشترین ارزش معاملات را داشتند. 

 ورود پول اشخاص حقیقی به بازار سهام ادامه دارد و حدود ۲۱۲ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای کگل و غزر بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای شپنا و وغدیر داشتند.

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در نامه‌ای خطاب به قالیباف از وی خواستار تسریع در تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه شد. 

عرضه‌های عمده شمش طلا از روز یکشنبه شروع شد و برای اولین روز، ۴۰ کیلوگرم شمش طلا در بورس کالا عرضه شده و خرید برای عموم آزاد بود. عرضه‌ها بصورت پیوسته طی روزهای آتی تداوم خواهد یافت.

احسان خاندوزی: وزارت اقتصاد تکالیف قانونی ویژه در حوزه عرضه و تقاضای بازار ارز ندارد./ تدابیری که بانک مرکزی پیش خواهد گرفت به زودی شاهد ثبات در بازار ارز خواهیم بود.

رئیس مجلس: مالیات بر عایدی سرمایه که می‌تواند در ثبات بازار ارز موثر باشد در روزهای آینده تصویب می‌شود.

رییس کل بانک مرکزی: مالیات بر سود سپرده‌ها اصلاح و به مجلس ارسال شده است و تصویب آن می‌تواند به بازار پول و ارز کشور کمک کند.

در بازار دیروز (یکشنبه) ۲ هزار دستگاه پژو ۲۰۷ در بورس عرضه و با ۴۱۰ میلیون تومان و قیمت تمام شده ۴۶۹ میلیون تومان معامله شد.

با مصوبه هیئت‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در تاریخ ۱۶ آذر ۱۴۰۱، برخی از مواد "دستورالعمل پذیرش و معاملات اوراق گواهی اعتبار مولد (گام) " اصلاح گردید.

در ۱۱ ماه گذشته از سال جاری میلادی، بیش از ۴۲ میلیون گردشگر خارجی از ترکیه بازدید کرده‌اند. خبرگزاری آناتولی به نقل از استاندار استانبول از سفر ۱۵ میلیون گردشگر به این شهر خبر داده است. این گزارش می‌گوید روس‌ها بیشترین گردشگران استانبول بوده و ایرانیان در بازدید از این شهر، در رتبه سوم قرار گرفته‌اند. هم چنین در آمار بازدید از ترکیه، ایرانیان در رتبه پنجم قرار دارند.

هیات عمومی دیوان عدالت اداری با ابطال نشدن بخشنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارائه کارت پایان خدمت برای تشکیل پرونده بیمه بیکاری را الزامی دانست.

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه: بعد از ۵ سال وقفه، ۲۲ خودرو محصول کشور کره جنوبی، شنبه شب وارد بندرگاه بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان شد. این محموله خودرو شامل ۲۲ خودرو از ۶ نمونه محصولات کیا ازجمله سراتو، ریو، پیکانتو، پگاس، سونت (شاسی بلند) و اسپورتیج (شاسی بلند) است که پس از تخلیه در محوطه بندرلنگه در اسرع وقت جهت ترانزیت به گمرک شهریار تهران بارگیری می‌شود.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند، وعده بنیامین نتانیاهو مبنی بر پیشبرد طرح الحاق در کرانه باختری، بخشی از تلاش او برای فشار بر عربستان سعودی جهت حصول توافق عادی‌سازی روابط دوجانبه است.

اسماعیل مرادیان، نائب رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی از کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی مصرف میوه در یلدا خبر داد و افزود: امسال میوه‌های یلدای به وفور در بازار عرضه شد اما بنا به دلایل مختلف از جمله تورم موجود در کشور استقبال برای خرید مانند سال‌های گذشته نبود.

اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار