۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
الزامات اجرای حاکمیت شرکتی بورس

سید مصطفی علوی، رئیس اداره نظارت بر حسابرسان معتمد و گزارشگری سازمان بورس و اوراق بهادار جزییات دستورالعمل جدید حاکمیت شرکتی را تشریح کرد.

فردای اقتصاد: در برنامه زنگ پایان دوشنبه میزبان سید مصطفی علوی، رئیس اداره نظارت بر حسابرسان معتمد و گزارشگری سازمان بورس و اوراق بهادار بودیم و جزییات دستورالعمل جدید حاکمیت شرکتی، دلایل این اصلاحات و میزان عملیاتی شدن آن مورد بررسی قرار گرفت. علوی در ابتدا به توضیح کاملی از اهمیت وجود دستورالعمل حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه و پیشینه تاریخی و جهانی آن پرداخت و عنوان کرد که اصلی‌ترین دلیل اصلاح این دستورالعمل، عدم قابلیت اجرایی شدن در نسخه قبلی بود. وی اشاره کرد که اصلاح این دست از موارد در طول دوره‌های مختلف، امری طبیعی است و با توجه به تغییر شرایط بازارها نیاز است که پس از گذشت مدتی، با توجه به نیاز روز تغییر کند.

او افزود حدود یک سال و نیم زمان صرف این اصلاحیه و انتشار دستورالعمل جدید شده که در این میان علاوه بر تیم حاضر در سازمان بورس، از کمک‌ها و مشاوره‌های افراد متخصص زیادی نیز بهره برده شده است. او در ادامه افزود در طول سال‌های گذشته نیز اقدامات و واکنش‌هایی از سمت سازمان بورس در جهت مقابله با تخلفات صورت گرفته است اما دستورالعمل جدید با قاطعیت بیشتری قابلیت اجرایی شدن دارد.

رئیس اداره نظارت بر حسابرسان معتمد و گزارشگری مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان به این موضوع اشاره کرد: سازمان بورس در نظارت بر اجرای دقیق این دستورالعمل عزم جدی داشته و در صورت تخطی از رعایت این دستورالعمل برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت. در دستورالعمل اصلاح شده حاکمیت شرکتی با توجه به اهمیت موضوع و تجربیات گذشته در این خصوص، الزامات جدید قرار داده شده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار