۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴
مجلس عرضه‌ خودرو در بورس را گردن نمی‌گیرد

روح الله ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بعضی‌ها نمی‌توانند عرضه‌خودرو در بورس‌کالا را به نام ما (مجلس) بنویسند. این شیوه عرضه دربورس کمک به دلالی و تثبیت‌ قیمت‌های بازارسیاه است. چه قاعده‌ای وجود دارد که خودروی ۸۰۰ میلیون‌تومانی به قیمت ۲/۵ میلیاردتومان در بورس‌کالا فروخته شود چه کسی این بازار را شکل می‌دهد.

فردای اقتصاد: روح الله ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از شیوه اجرای طرح عرضه‌خودرو در بورس‌کالا گفت: بعضی‌ها نمی‌توانند عرضه‌خودرو در بورس کالا را به نام ما(مجلس) بنویسند. این شیوه عرضه دربورس کمک به دلالی و تثبیت‌قیمت‌های بازارسیاه است. چه قاعده‌ای وجود دارد که خودروی ۸۰۰ میلیون تومانی به قیمت ۲/۵ میلیارد تومان در بورس کالا فروخته شود چه کسی این بازار را شکل می‌دهد.

 این نماینده‌ مجلس افزود: مقصر خود دولت است که شیوه قیمت‌گذاری‌دستوری ‌شورای‌رقابت را کنار گذاشتند اما به جای اینکه بیایند و به شیوه مدیریت شده و هدفمند تن دهند، دوباره به بازارسیاه سپردند که آن بازار قیمت خودرو را مدیریت کند. عرضه خودرو در بورس کالا بی‌قاعده، بی‌دلیل و بی‌منطق است.

 به گفته ایزدخواه، قرار بود با عرضه خودرو در بورس، تقاضای سوداگری را از بازار خارج و بازار غیر شفاف را شفاف کنیم. قرار بود همه تولیدات پرتیراژ عرضه شود. این مهم بود که افزایش قیمت رخ داده به جیب خودروساز نرود. آن درآمد اضافی نسبت به قیمت پایه برای خودروساز نیست بلکه مال التهابات قیمتی و بازارهای شبهه انحصاری دولتی در کشور است و ناشی از عملکرد خودروساز نیست و باید به حساب خزانه برگردد تا صرف توسعه توان داخل و کمک به تقاضای واقعی شود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار