۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۲
فوری/ جنگ کره شمالی و کره جنوبی آغاز شد؟

کره جنوبی امروز اعلام کرد دستکم ۵ فروند هواپیمای بدون سرنشین کره شمالی، وارد حریم هوایی سئول شده است.

مقامات کره جنوبی اعلام کردند دستکم ۵ فروند هواپیمای بدون سرنشین کره شمالی، وارد حریم هوایی سئول شده و آن را نقض کرده‌اند.

براساس این گزارش، این پهپادها، کوچک بوده و هیچ کدام اندازه‌ای بزرگتر از دو متر نداشته‌اند. یکی از آنها به سمت همسایگان شمالی سئول پرواز کرده و چهار فروند پهپاد دیگر در حریم جزیره گانگوا پرواز کرده‌اند.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اظهار کرد در پی این تهاجم، ارتش کره جنوبی بلافاصله واکنش نشان داده و به منظور حفظ حق دفاع از حاکمیت خود، با استفاده از هلیکوپتر حدود ۱۰۰ گلوله را به سمت این پهپادها شلیک کرده است.

براساس این گزارش، هیچ یک از این پهپادها بر اثر شلیک گلوله سقوط نکردند.

وی با اشاره به اینکه نقض حریم هوایی سئول در این حمله یک تحرک جدی و آشکار بود، افزود: ما پس از مشاهده نقض حریم هوایی مان توسط کره شمالی، مجبور به انجام اقدامی شدیم که خطری برای غیرنظامیان و مردم عادی نداشته باشد. ما ابتدا پیغام‌های هشدار صادر کرده و سپس شلیک‌های هشداردهنده انجام دادیم و در نهایت با مشاهده بی‌توجهی طرف مقابل، عملیات شلیک مستقیم به سوی این پهپادها را آغاز کردیم.

خبرگزاری یونهاپ گزارش داد در پی این حمله، تمام پروازهای مسافربری در فرودگاه سئول به طور موقت لغو شده و هنوز مشخص نیست که آیا این پهپادها سلاحی با خود حمل می‌کرده‌اند یا نه.

گفتنی است آخرین بار پهپادهای کره شمالی حریم هوایی کره جنوبی را در سال ۲۰۱۷ نقض کرده بودند.

این در حالی است که تنش‌ها بین دو کره در شبه جزیره کره همچنان ادامه دارد و از یک سو پرتاب‌های موشکی و آزمایش‌های اتمی پیونگ یانگ باعث شدت گرفتن این تنش شده و از سوی دیگر اقدامات سئول در برگزاری رزمایش‌های مشترک با آمریکا و استفاده از بمب افکن‌های آمریکایی در این رزمایش‌ها که مداوم و به صورت سالانه برگزار می‌شود، بر دامنه این تنش‌ها می‌افزاید.

منبع: تسنیم

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha