۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
ادعای جدید اوکراین درباره انهدام ۱۶ پهپاد ایرانی

اوکراین روز جمعه ۳۰ دسامبر (۹ دی) اعلام کرد که حمله هواپیماهای بدون سرنشین را که شبانه از سوی روسیه انجام شده بود، دفع کرده است. به گفته نیروی هوایی اوکراین «سحرگاه جمعه ۱۶ فروند پهپاد انتحاری شاهد ساخت ایران بر فراز آسمان این کشور رهگیری و منهدم شدند.»

 سایت دیده بان ایران؛ به نقل از یورونیوز: اوکراین روز جمعه ۳۰ دسامبر (۹ دی) اعلام کرد که حمله هواپیماهای بدون سرنشین را که شبانه از سوی روسیه انجام شده بود، دفع کرده است.

به گفته نیروی هوایی اوکراین «سحرگاه جمعه ۱۶ فروند پهپاد انتحاری شاهد ساخت ایران بر فراز آسمان این کشور رهگیری و منهدم شدند.»

ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف گفت که هفت فروند از این پهپادها پایتخت را هدف قرار داده بودند. وی تصریح کرد که دو فروند در نزدیکی شهر ساقط شدند و پنج فروند دیگر بر فراز شهر منهدم شدند.

وی افزود که این حمله پهپادی تلفات جانی به همراه نداشته است اما ریزش آوار به شیشه‌های دو ساختمان در یکی از مناطق جنوب غربی کی‌یف آسیب رساند.

طبق گفته دفتر ریاست جمهوری اوکراین، پهپادهای دیگر در مناطق چرکاسی و دنیپرو در مرکز کشور ساقط شدند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در پیامی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد گفت که جنگ «سخت» است اما گفت «متقاعد شده است که تجاوز روسیه با شکست مواجه خواهد شد.»

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها