۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
دعوا بر سر واردات خودروهای اقتصادی بالا گرفت

پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا به اطلاعیه وزارت صمت برای واردات خودرو واکنش نشان داد: ایمنی و کیفیت خودروها در کشور اعم از تولید داخل و وارداتی اولویت اول و خط قرمز پلیس راهور است.

🔹بورس تهران در روز دوشنبه به روند صعودی خود ادامه داد و  نقشه معاملاتی بازار سبزرنگ دنبال شد. شاخص کل با رشد ۱۲،۸۲۹ واحدی (معادل ۰.۸۲ درصد) به پیشروی خود در کانال ۱.۵ میلیون واحدی ادامه داد و در نهایت عدد یک میلیون و ۵۷۶ هزار واحدی را در پایان روز معاملاتی گذشته ثبت کرد. شاخص هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است امروز شرایط بهتری داشت و با رشد ۰.۹۳ درصدی همراه شد.

🔹ارزش معاملات خرد سهام در روز کاری گذشته همچنان در کانال ۷ هزار میلیارد تومانی قرار داشت و در نهایت عدد ۷،۱۶۰ میلیارد تومانی را به ثبت رساند. در بین صنایع خودرو و قطعات، شیمیایی و فلزات اساسی و در بین نمادها خودرو، خگستر و کگل بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

🔹در روز دوشنبه، ورود پول اشخاص حقیقی به بازار سهام ادامه داشت و حدود ۲۲۲ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای پخش و میدکو بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای شپنا و شستا داشتند.

🔹سخنگوی وزارت صمت: ۲۰ درصد عرضه خودروسازان به دارندگان خودرو فرسوده و ۵۰ درصد به طرح جوانی جمعیت اختصاص می یابد و ۳۰ درصد هم در بورس عرضه می‌شود./ عرضه و فروش خودروهای وارداتی به صورت تحویل فوری و سه ماهه از هفته سوم دی ماه در بورس کالا برنامه‌ریزی شده است.

🔹پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا به اطلاعیه وزارت صمت برای واردات خودرو واکنش نشان داد. اظهارات مسئولان وزارت صمت از جمله وزیر محترم، سخنگوی آن وزارتخانه و برخی از نمایندگان و نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و دبیر انجمن واردکنندگان خودرو باعث ایجاد نگرانی شد که گویا با طرح ورود خودروی اقتصادی از جمله کشورهای هند و چین، مسئله ایمنی و کیفیت محوریت خود را از دست داده است. ایمنی و کیفیت خودروها در کشور اعم از تولید داخل و وارداتی اولویت اول و خط قرمز پلیس راهور است.

🔹مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: بین ۳۹ صنعت فعال در بازار سرمایه، فروش ۲۸ صنعت در آبان ماه ۱۴۰۱ در مقایسه با ماه پیشین خود رشد داشته است.

🔹وزیر بهداشت: به دلیل اینکه قیمت دارو از ارز ترجیحی به نیمایی تبدیل شد سال آینده افزایش قیمت نداریم.

🔹بورس کالا دوشنبه هفته آینده میزبان عرضه ۵۰۲ دستگاه لاماری ایما متعلق به مجتمع صنعتی آرین پارس موتور است.

🔹سخنگوی بانک مرکزی، ادعای خروج ۷۰ میلیارد دلار از کشور در ۱.۵ سال گذشته را تکذیب کرد.

🔹معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی: تاکنون ۱۷ بانک و موسسه اعتباری مجوز انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار با نرخ سود ۲۳ درصدی را دریافت کرده‌اند.

🔹سازمان بورس و اوراق بهادار در آذر ماه ۱۴۰۱ موافقت اولیه خود را با عرضه عمومی ۸ مورد صکوک مرابحه و اجاره مجموعاً به ارزش ۱۱۳،۲۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

🔹شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد؛ با عبور ثبت‌نام بیش از دو میلیون سهامدار در سجام، کل رکورد سال ۱۴۰۰ تنها در ۹ ماه در سال ۱۴۰۱ شکسته شد.

🔹هفته آینده ۴ هزار دستگاه پژو ۲۰۷ و ۵۰۰ دستگاه هایما در بورس کالا معامله می‌شود.

🔹حسن تقی‌زاده، رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل: تعدادی از تجار خصولتی‌ برای تحریک بازار سخن از صادرات برنج ایرانی را مطرح می‌کنند که این موضوع بسیار محدود است، به‌طوری‌که در حد ۲ تا ۳ کانتینر برنج‌های کیفی شمال کشور از ایران به روسیه رفت اما این موضوع هم نتوانست تبلیغی شود که بازار تحریک شود و از شرایط رکود خارج شود.

🔹️جیمز کلورلی، وزیر خارجه بریتانیا: سپاه را به‌طور کامل تحریم کرده‌ایم. / در زمینه (احیای) برجام کار می‌کنیم تا مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شویم.

🔹وزیر خارجه روسیه: پنتاگون مستقیما تهدید به قتل رئیس جمهور روسیه می‌کند/ احتمال درگیری مسلحانه میان  قدرت‌های هسته‌ای وجود دارد. لیز تراس، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا در جریان مناظرات پیش از انتخابات اعلام کرد که کاملا آماده صدور دستور حمله هسته‌ای است.

🔹مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران:
باتوجه به اینکه عمده بارش‌ها در روزهای اخیر در بالادست سدها به شکل برف بوده، مشکل آب تهران حل نشده است. تا شب عید دچار مشکل هستیم.

🔹کمیسیون ملی بهداشت چین در گامی مهم در راستای کاهش محدودیت‌ها در مرزهای خود که از سال ۲۰۲۰ تا حد زیادی بسته شده‌اند، اعلام کرد: این کشور از ۸ ژانویه (۱۸ دی) الزام مسافران ورودی به قرنطینه را متوقف می‌کند.

اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پیام IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    اقا جانماز آب نکشید حالا کدوم خودروی داخلی امنیت داره که از وارداتییا ایراد میگیرید یقینا از داخلیا بهترن حداقل میگن تو خودروی خارجی مرد

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار