۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
مرگ در انتظار این رمزارز

رتبه سولانا در بازار به سرعت در روند نزولی قرار دارد. همچنین کل سرمایه قفل شده در این بلاکچین نیز بیش از ۸۰ درصد ریزش را ثبت کرده است.

فردای اقتصاد:‌ سولانا که روزی جزو پرطرفدارترین رمزارزهای بازار بود و سودای پیشی گرفتن از اتریوم را در سر داشت، در طی دو ماه گذشته در حدود ۷۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است. قیمت این رمزارز در نوامبر سال ۲۰۲۱، در ۲۶۰ دلار قرار داشت اما اکنون با افت ۹۶ درصدی، در محدوده قیمتی ۹ دلار قرار دارد.

سولانا که در گذشته جزو ۱۰ رمزارز برتر از جهت حجم بازار بود، در شرایط کنونی، در حال خروج از لیست ۲۵ رمزارز برتر است. رتبه سولانا در بازار به سرعت در روند نزولی قرار دارد. همچنین کل سرمایه قفل شده در این بلاکچین نیز بیش از ۸۰ درصد ریزش را ثبت کرده است.

شبکه سولانا نیز مانند بسیاری از بلاکچین‌های دیگر با باگ‌هایی مواجه بود. اما عمده ضرر وارده بر این رمزارز بعد از سقوط صرافی FTX به وجود آمد و به نظر می‌رسد این مورد نیز یکی دیگر از تبعات ورشکستگی این صرافی باشد.

سولانا گرچه بارها دچار مشکلاتی نظیر قطعی شبکه و یا هک کیف پول‌ها شد، اما به نظر می‌رسد بحران جدیدی که در آن قرار دارد بسیار جدی باشد، هرچند برخی از کارشناسان معتقدند که دولوپرهای این شبکه از پس این شرایط برخواهند آمد.

بعد از نابودی FTX سیل خبرهای منفی بر علیه سولانا افزایش یافت. این موضوع شرایط را برای سولانا سخت‌تر کرد. یکی از دلایل این موج منفی، سرمایه‌گذاری سنگین FTX در این بلاکچین بود.

اما مشکلات به همین جا ختم نمی‌شود. به نظر می‌رسد که اغلب Dappهایی که بر این بلاکچین قرار داشتند در حال کوچ به دیگر بلاک‌چین‌ها هستند. همچنین اگر به تعداد توسعه‌دهنده‌های فعال سولانا نگاهی بیاندازیم، به وضوح، کاهش چشم‌گیر آن مشخص است.

سولانا بعد از اتریوم دومین میزبان پروژه‌های NFT بود. قدرت بالای سولانا در پشتیبانی از این حوزه سبب استقبال از آن شده بود، اما خبرها حاکی از این هستند که در حال حاضر دو پروژه مهم NFT، شامل DeGods و y00ts در حال خروج از بلاکچین سولانا هستند و این خبر شوک بزرگی برای این رمزارز محسوب می‌شود.

اگر شدت اخبار منفی برای سولانا ادامه دار باشد، اوضاع برای این رمزارز وخیم‌تر خواهد شد. اما با این وجود بسیاری از طرفداران این ارز دیجیتال، امیداورند که با بهبود کلی روند بازار و ورود سرمایه‌گذاران جدید، شرایط برای سولانا نیز بهبود یابد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار