۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱
صندوق ذخیره فرهنگیان پولدار شد

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از قطعی شدن مالکیت شرکت تامین مسکن فرهنگیان بر ۴ و نیم هکتار از زمین واقع در مشهد  خبر داد

ایرنا: وی گفت: با این اقدام بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال از دارایی‌های موسسه استیفا شده و طبق برنامه، قرار است واحدهای مسکونی برای فرهنگیان در زمین مذکور احداث شود. از صندوق ذخیره فرهنگیان، حمیدرضا نجف‌پور کردی افزود: این زمین طی قراردادی در سال ۱۳۸۳ از سوی سازمان مسکن و شهرسازی خراسان رضوی به شرط ساخت مسکن به شرکت تامین مسکن فرهنگیان واگذار شده بود و شرکت نیز نسبت به سرمایه‌گذاری و ساخت و تکمیل واحدهای مسکونی در بخشی از زمین مذکور اقدام کرد.

وی افزود: از سال ۱۳۸۹ تاکنون، باقیمانده زمین به متراژ حدود ۴ و نیم هکتار بدلیل وجود معارضین مختلف، عدم رعایت صرفه و صلاح مجموعه فرهنگیان، قرارداد با اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی فسخ و عملا زمین از مالکیت شرکت تامین مسکن فرهنگیان خارج شد.

نجف پور گفت: به جهت اهمیت موضوع، پیگیری‌های حقوقی برای استیفای حقوق از دست رفته اعضا در اولویت برنامه‌های هلدینگ ساختمانی معلم قرار گرفت و طی اقدامات و پیگیری‌های مستمر شرکت و با ظرفیت‌سازی راهبردی و بکارگیری افرداد متخصص و با تجربه و نیز به پشتوانه قشر عظیم فرهنگیان، اتفاق مبارکی رقم خورد.

وی با اشاره به عقد قرارداد مجدد شرکت تامین مسکن فرهنگیان با اداره راه و شهرسازی خراسان رضوی و اخذ رای نهایی و قطعی از دادگاه، تصریح کرد: طی این اقدامات، حقوق زمین الهیه مشهد به ارزش برآوردی بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال به شرکت بازگشت که خبر بسیار خوبی برای اعضای صندوق ذخیره و فرهنگیان است.

مدیرعامل موسسه اظهار داشت: خبر خوش اینکه شرکت تامین مسکن فرهنگیان در نظر دارد پس از اجرای حکم دادگاه و تحویل زمین، ضمن حل اختلافات مالی با شهرداری مشهد، معارضات مطروحه را پیگیری کرده و نسبت به برنامه‌ریزی برای ساخت و واگذاری واحد مسکونی به فرهنگیان اقدام کند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها