۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
گرانی‌ها صدای مراجع را بلند کرد / کنایه آیت الله آملی به قالیباف

محمدباقر قالیباف در دیدار با مراجع عظام تقلید در شهر قم به شنیدن توصیه‌ها و نظرات آیات عظام جوادی آملی و مکارم شیرازی پرداخت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با مراجع عظام تقلید در شهر قم به شنیدن توصیه‌ها و نظرات آیات عظام جوادی آملی و مکارم شیرازی پرداخت.

آیت الله مکارم شیرازی: از اوضاع ناراضی هستیم

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت ایام شهادت صدیقه طاهره سلام الله علی‌ها با بیان این که مردم از اوضاع اقتصادی به شدت گلایه‌مند و نگران هستند، فرمودند: مسائل اقتصادی برای مردم به یک معضل و معما تبدیل شده که نمی‌توانند آن را حل کنند.

ایشان افزودند: شرایط به گونه‌ای است که نه تنها رو به بهبود نیست، بلکه تورّم در بعضی کالاها نسبت به سال گذشته افزایش شدید داشته است.

معظم له تأکید کردند: مردم نسبت به اقتصاد و فرهنگ حساس هستند و انتظار تغییر دارند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به افزایش نرخ دلار در کشور فرمودند: وابستگی پایه‌های اقتصادی کشور به دلار سبب افزایش نرخ دلار در کشور شده، اما از مسئولان تصمیم گیری خاصی دیده نمی‌شود.

ایشان از بانک‌ها به عنوان مشکلی بزرگ در کشور یاد کرده که به صورت لجام گسیخته به پیش می‌رود و افزودند: بانک‌ها تنها به دنبال منافع خودشان هستند، مبالغی که وام می‌دهند هرچند کم و ناچیز است اما برای آن سودهای کلان دریافت می‌کنند.

معظم له تأکید کردند: مجلس می‌تواند با اصلاح قانون، جلوی انحراف بانک‌ها را بگیرد و اجازه بدهد مردم زندگی کنند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مورد مسائل اخیر کشور نیز فرمودند: نباید مسائل کوچک را بزرگ جلوه دهیم؛ آشوب گران کوچک‌تر و ناچیزتر از این هستند که بخواهند تغییری در نظام و کشور ایجاد کنند.

ایشان با اشاره به اینکه باید بهانه‌ها به خصوص بهانه‌های اقتصادی را از اغتشاشگران گرفت، افزودند: آنها به همین بهانه باعث ایجاد ناامنی در کشور می‌شوند که باید بهانه را از دست آنها گرفت؛ علاوه بر اینکه لازم است از تندروی‌های غیر ضروری هم خودداری شود.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ایجاد امید در کشور را از اولویت‌های اساسی برشمرده و فرمودند: باید جلسات سه قوه بیشتر شود و به صورت هفتگی و شفاف برای مردم گزارش داده شود که چه کارهایی صورت گرفته و برای آینده چه برنامه‌هایی دارند.

ایشان تجزیه و تحلیل مسائل و مشکلات را از جمله وظایف مجلس شورای اسلامی دانسته و افزودند: مجلس می‌تواند با هم اندیشی با دیگر قوا و بیان مطالب و مشکلات در حل مشکلات به دولت کمک کند.

معظم له فضای مجازی را تریبون خوبی برای بیان مطالب مفید با دلیل و برهان دانسته و افزودند: نباید فضای مجازی را به دشمنان واگذار کرد، بلکه باید مطالب مفید را در فضای مجازی منتشر کنیم تا مردم بتوانند خوب و بد را ببینند و مقایسه کنند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی مردم را وفادار و علاقه‌مند به نظام دانسته و افزودند: مردم از ما گلایه دارند که چرا به مسئولان نسبت به مشکلات تذکر نمی‌دهیم، در حالی که ما مکرر تذکر داده و می‌دهیم و این تذکرات در سایت ما نیز منعکس است؛ اما اینکه چرا صدا و سیما تذکرات مراجع را منعکس نمی‌کند، حتما مصلحتی دارد، اما مردم انتظار دارند که مسئولان به این تذکرات ترتیب اثر دهند.

ایشان در پایان این دیدار ابرازکردند: ما برای دولت و مسئولان دعا می‌کنیم، اما از اوضاع ناراضی هستیم.

آیت الله جوادی آملی: جلوی آدم‌های اختلاسی و نجومی نیز گرفته شود

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار با محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دو چیز مملکت را نگه می‌دارد؛ یکی سواد فعلی و دیگری امید آینده که مسئولان باید تلاش کنند این دو امر از دستشان در نرود، اگر سواد فعلی و امید آینده بود، نتیجه‌اش پایداری مردم در جنگ هشت‌ساله علیه نظام اسلامی است، اما اگر نه سواد فعلی بود و نه امید به آینده، هم فرار مغزها خواهد بود و هم مشکلات اقتصادی در ازدواج و اشتغال و مسکن جوانان و هم این قرآن سوزی‌ها و مسجدسوزی‌ها.

وی ادامه داد: ما دو وظیفه داریم، یکی دعا کردن به درگاه خداست که از دعاهای سحر نباید غافل شد و دیگری عقل و تدبیر است.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه نباید مسئولیت اجرایی را به آدم‌های خوبِ بی‌عرضه و یا بدِ اختلاسی داد، اظهار کرد: حضرت امیر (ع)، کمیل را مسئول منطقه‌ای نمود، سربازان اموی به این منطقه حمله بردند و آنجا را غارت کردند، حضرت نامه‌ای به کمیل نوشته که در نهج البلاغه آمده، مضمون آن این است که برخی تنها به درد دعای کمیل می‌خورند ولی توان اداره یک منطقه را ندارند.

مفسر قرآن کریم گفت: باید از واگذاری مسئولیت به آدم‌های خوب بی‌عرضه در کشور جلوگیری شود و همچنین جلوی آدم‌های اختلاسی و نجومی نیز گرفته شود.

وی بیان کرد: داشتن رهبر خوب، یک طرف قضیه است، ما بالاتر از امیرالمومنین که نداریم، اگر مدیران و کارگزاران با عرضه وجود نداشته باشد و مردم در صحنه نباشند، شکست قطعی است! اگر ضعف در مدیریت داشته باشیم خداوند نظر خود را از ما بر می‌گرداند.

استاد سطوح عالی حوزه گفت: امیرالمومنین (ع) می‌فرماید «من وجد ماء و تراباً فافتقر فابعده الله» کشوری که آب دارد، خاک دارد، نتواند خود را اداره کند و نیازمند به دیگران باشد خدا او را از رحمت دور کند.

وی با بیان اینکه شهداء، سرمایه‌های کشور هستند، اظهار کرد: اگر در صحنه کربلا یک عابس وجود داشت که عریان به میدان آمد، ما در هشت سال دفاع مقدس، جوانان پاک زیادی داشتیم که پلاک‌های خود را کندند و هیچ نام و نشانی از آنها نیست، اینها سرمایه‌های کشور و صاحبان اصلی آن هستند.

آیت الله جوادی آملی ادامه داد: امیدواریم تا خداوند به حرمت خونهای پاک این شهداء کشور را حفظ کند، اما باید بدانیم که اگر درست رفتار نکنیم خداوند ما را خواهد برد و به وسیله قوم دیگری دینش را حفظ خواهد کرد؛ در ادعیه ماه مبارک رمضان می‌خوانیم که خدایا تو که دینت را حفظ خواهی کرد، چرا ما حافظ دین تو نباشیم أَنْ تَجْعَلَنِی مِمَّنْ تَنْتَصِرُ بِهِ لِدِینِکَ وَ لَا تَسْتَبْدِلْ بی‌غَیْرِی چرا ما نباشیم؟! چرا ما دین خدا را حفظ نکنیم.

وی در پایان ابراز کرد: آخرین حرف این است که مواظب زبانمان و ادبمان باشیم، مبادا از حرف ما، گفتار ما، سوء استفاده شود، هم حوزویان، هم دانشگاهیان و هم مسئولان وهمه و همه باید رعایت کنند.

منبع: ایلنا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها