۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲
بعد از فوتبال، همه رشته‌های ورزشی روسیه به آسیا می‌پیوندد؟

در پی تلاش کمیته ملی المپیک روسیه برای پیوستن فوتبال این کشور به مسابقات قاره آسیا، به نظر می‌رسد در صورت تحقق این اتفاق، بازگشت کشتی‌گیران این کشور به مسابقات هم نزدیک باشد.

اتحادیه فوتبال روسیه دنبال راهی برای خروج از تحریم و تعلیقی است که در پی جنگ این کشور علیه اوکراین، از سوی فدراسیون‌های جهانی و کمیته بین‌المللی المپیک در مورد آنها اجرا شده است.

ظاهراً IOC نیز به روس‌ها چراغ سبز نشان داده است که بتوانند بعد از جدایی از یوفا، در مسابقات قاره آسیا شرکت کنند. اگر این اتفاق رخ دهد، به نظر می‌رسد آنها این مدل را درباره سایر رشته‌های ورزشی‎‌شان هم پیاده کنند، چراکه آسیا بعید است بخواهد مانند اروپا تعلیق و تحریمی برای ورزش روسیه در نظر بگیرد و به این شکل آنها مجوز حضور در مسابقات قاره‌ای ملی و باشگاهی را به‌دست خواهند آورد.

در سال‌های قبل هم گهگاه صحبت از حضور ورزش روسیه در قاره آسیا مطرح بود، اما این بار محرومیت و تعلیق شاید تصمیم آنها را در جهت اجرایی شدن قرار داده است.

به این شکل روس‌ها بار دیگر می‌توانند به صحنه مسابقات برگردند و شاید بعد از مدتی، محرومیت‌های جهانی نیز از روی آنها برداشته شود تا بتوانند در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور داشته باشند.

روس‌ها المپیک قبلی را هم در شرایطی پشت سر گذاشتند که از سوی وادا با محرومیت مواجه بوده و نتوانستند به نام خود، بلکه به اسم کمیته بین‌المللی المپیک در رقابت‌ها حضور پیدا کنند.

با این اوصاف مسابقات کشتی قهرمانی ۲۰۲۳ آسیا ممکن است یک سورپرایز بزرگ برای کشورهای آسیایی خصوصاً ایران که همواره حرف اول را در این رقابت‌ها زده است، داشته باشد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها