۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
 صعود نجومی بورس متوقف می‌شود؟

در برنامه زنگ پایان شنبه میزبان محمد مهدی جمشیدیان کارشناس بازار سرمایه بودیم و به بررسی روند این روزهای بورس، آخرین تحولات و اخبار پیرامون این بازار و ترسیم چشم‌انداز آتی آن پرداختیم.

فردای اقتصاد: در برنامه زنگ پایان شنبه میزبان محمد مهدی جمشیدیان کارشناس بازار سرمایه بودیم و به بررسی روند این روزهای بورس، آخرین تحولات و اخبار پیرامون این بازار و ترسیم چشم‌انداز آتی آن پرداختیم.

کلیت بازار سهام، همانند روز گذشته معاملاتی، روز پرهیجانی را پشت سر گذاشت. اما این هیجان، اینبار در جهت منفی بود که متاثر از صحبت‌های رییس جدید بانک مرکزی در شب گذشته بود وتخت تاثیر آن شاخص کل با افت ۵۶،۸۱۹ واحدی (معادل ۳.۴۵ درصد) ابرکانال ۱‌.۶ میلیون واحدی را از دست داد و در نهایت عدد یک میلیون و ۵۹۰ هزار واحدی را در پایان ثبت کرد. شاخص هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است نیز شرایط مشابهی داشت و با افت ۲.۴۳ درصدی همراه شد. این کارشناس بازار سرمایه در بررسی شرایط امروز بورس تهران با اشاره به صحبت‌های شب گذشته فرزین، رییس جدید بانک مرکزی به این نکته تاکید داشت که اقتصاد همواره را خود را طی می‌کند و سیاست‌های دستوری که از سوی مقام‌های ذیربط اتخاذ می‌شوند تنها همانند سرعت‌گیر عمل می‌کنند. به عقیده وی بازار سرمایه در موج صعودی که در آن قرار دارد سقف تاریخی خود را خواهد شکست و با توجه به اینکه سیاست‌های فعلی صنایع بزرگی همچون پتروشیمی‌ها، فلزات اساسی و پالایشی‌ها را هدف گرفته است، کوچکترها در این رالی صعودی، بازدهی بهتری را به سرمایه‌گذاران خواهند داد.

در بازار امروز شاهد خروج پول سنگین 946 میلیارد تومانی از گردونه معاملات سهام بودیم. این در حالی بود که حدود 300 میلیارد تومان هم از صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط خروج پول اتفاق افتاد و به نظر می‌رسد که پول‌ها در بازار سرمایه مقصد و بازار دیگری را انتخاب کرده‌اند.وی در پاسخ به این سوال که مقصد پول‌های خروجی از بازار سرمایه، کدام بازار است؟ خاطرنشان کرد که بازار سرمایه نسبت به سایر کلاس‌های دارایی از وضعیت مطلوب‌تری برای سرمایه‌گذاری برخوردار است و سایر بازارها خود را نسبت به دلار بالا کشیده‌اند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار