۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۳
خودروهای وارداتی به تهران رسیدند

اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

فردای اقتصاد: بورس تهران در روز شنبه در حالی که هفته گذشته را طوفانی پشت سر گذاشته بود، سرخ‌پوش شد. شاخص کل با افت ۵۶،۸۱۹ واحدی (معادل ۳.۴۵ درصد) ابرکانال ۱‌.۶ میلیون واحدی را از دست داد و در نهایت عدد یک میلیون و ۵۹۰ هزار واحدی را در پایان روز معاملاتی گذشته ثبت کرد. شاخص هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است نیز شرایط مشابهی داشت و با افت ۲.۴۳ درصدی همراه شد. 

ارزش معاملات خرد سهام نیز در روز کاری گذشته در کانال ۱۰ هزار میلیارد تومانی قرار گرفت و در نهایت عدد ۱۰،۰۲۲ میلیارد تومانی را به ثبت رساند. در بین صنایع خودرو و قطعات، شیمیایی و فلزات اساسی و در بین نمادها پالایش، خودرو و شستا بیشترین ارزش معاملات را داشتند. 

در روز شنبه خروج پول اشخاص حقیقی از بازار سهام را شاهد بودیم و حدود ۹۴۱ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای رمپنا و گدنا بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای بوعلی و وغدیر داشتند.

نرخ سود بین بانکی در هفته منتهی به ۷ دی ماه سال جاری با رشد جزئی نسبت به هفته قبل به ۲۱.۰۳ درصد رسید.

اجرای ابلاغیه تغییر ارز محاسباتی در قیمت پایه محصولات در بورس کالا به تصمیم ستاد تنظیم بازار موکول شد. 

رئیس سازمان بورس در نشست تخصصی میز صنعت فلزات اساسی گفت: در بودجه ۱۴۰۲ موارد متعددی که فعالان این حوزه گفتند را منعکس کردیم و مجلس باید مصوبات خوبی را در این حوزه داشته باشد تا منجر به افزایش تولید و سودآوری صنایع شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ: در سه روز گذشته طرح مبارزه با اخلالگران ارزی اجرا شد که ۱۱۹ نفر دستگیر و ۲۰ نفر روانه زندان شدند.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: بیش از ۳۰ میلیون سهامدار، ۵ هزار و ۲۵۳ میلیارد تومان سود سنواتی خود را از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) دریافت کرده‌اند.

طبق اعلام بانک مرکزی، در آذر ماه امسال متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران ۴۸ میلیون و ۷۳ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل و مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۲.۹ و ۴۷.۵ درصد افزایش یافته است.

نخستین محموله خودروهای خارجی که هفته قبل وارد کشور شده بود، دیروز وارد گمرک تهران شد. این محموله شامل ۲۲ خودرو و شش نمونه محصولات کیا از جمله سراتو، ریو، پیکانتو، پگاس، سونت (شاسی بلند) و اسپورتیج (شاسی بلند) است که از کره جنوبی، وارد بندرگاه بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان شد.

قالیباف، سخنگوی وزارت صمت: تاکنون دو محموله خودرویی به بنادر کشور وارد شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته سه محموله دیگر نیز وارد شود و جریان واردات با سرعت بیشتری تا پایان سال ادامه داشته باشد.

سخنگوی وزارت صمت: دو سه مدل از خودروهای ایران‌خودرو که قیمتش با قیمت بازار اختلاف زیادی دارد به‌تدریج تا آخر امسال از شمول قرعه‌کشی خارج می‌شوند.

قیمت دلار توافقی از کانال ۳۹ هزار تومان به ۳۷ هزار تومان برگشت.

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی: بانک مرکزی می‌تواند با راه‌اندازی بازار توافقی حواله ارز و سکه در کنار بازار توافقی ارز، از عامل مهم دیگری در ایجاد ثبات در بازار ارز استفاده کند.

«میرتاج الدینی» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: دولت تدوین برنامه هفتم توسعه را آغاز کرده است و قرار است طی هفته‌های آینده به مجلس ارسال کنند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha