۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸
باقیمانده متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تا پایان دی؟

علی اکبر عیوضی گفت: بایستی مدیرعامل تامین اجتماعی تا پایان دی تکلیف اجرای باقیمانده متناسب‌سازی را روشن کند.

یکی از خواسته‌های اصلی بازنشستگان کارگری، اجرای ۲۵ درصد باقیمانده متناسب‌سازی ۱۴۰۰ است؛ ده ماه از سال جدید گذشته اما هنوز این مطالبه برآورده نشده است و این در حالیست که سازمان تامین اجتماعی هیچ پاسخ روشنی به بازنشستگان و نمایندگان قانونی آنها نمی‌دهد.

علی اکبر عیوضی (دبیر کانون بازنشستگان کارگری استان تهران) در این رابطه با اشاره به برگزاری نشست کانون‌های استان می‌گوید: همین امروز جلسه کانون‌های استان تهران در حال برگزاری‌ست؛ از هر کانون شهرستان یک عضو هیات مدیره به تهران آمده و در این نشست شرکت دارد؛ یکی از موضوعات این نشست، پیگیری ۲۵ درصد متناسب‌سازی ۱۴۰۰ است که علیرغم مطالبه‌گری‌های فراوان هنوز اجرایی نشده است.

او با بیان اینکه «تامین اجتماعی تا امروز تعلل و کوتاهی کرده» می‌گوید: قصور از جانب سازمان تامین اجتماعی و به طور مشخص مدیرعامل این سازمان است؛ مطالبات بازنشستگان بابت باقیمانده‌ی متناسب‌سازی سال قبل باید تا امروز پرداخت می‌شد؛ ما مسئولیت را متوجه شخص مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی می‌دانیم.

این فعال صنفی بازنشستگان اضافه می‌کند: تا پایان دیماه صبر می‌کنیم؛ در نشست امروز قرار بر این شد که تا پایان ماه جاری صبر کنیم؛ اگر تا پایان دی تکلیف اجرای باقیمانده متناسب‌سازی روشن نشد، در شروع بهمن از طریق مراجع ذیصلاح مثل دیوان عدالت اداری اقدام می‌کنیم؛ از مدیرعامل سازمان و معاونان او بابت این قصور شکایت خواهیم کرد.

عیوضی در پایان تاکید می‌کند: تکمیل متناسب‌سازی و پرداخت معوقات آن، حق قانونی بازنشستگان است؛ ده ماه از سال گذشته اما هیچ خبری از عمل به قانون نیست؛ هر فرد مسئول در سازمان یک حرفی می‌زند و به نظر می‌رسد هنوز در مرحله‌ی «چه کنم چه کنم» هستند؛ ما با قاطعیت پیگیر مسئله هستیم و از مدیرعامل سازمان می‌خواهیم حتماً تا پایان ماه تکلیف متناسب‌سازی روشن شود؛ بگویند از کی اجرا می‌شود و چگونه معوقات آن پرداخت خواهد شد؛ بازنشستگان بیش از این منتظر نمی‌مانند.

منبع: ایلنا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 66
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    آقای موسوی تمرین ریاست جمهوری می کنندلذاهمواره درحال سفر های باستانی هستندلذاوقت ندارند به حقوق معوقه بازنشستگان یعنی۲۵درصدسال قبل جواب بهتراست دم دراتاقشان یا پای پله هواپیما می توانیدملاقاتشان کنید
  • علی‌فیضی IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    سلام خدمتان عرض کنم که تا‌وقتی‌که‌ مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از‌کار کنان‌دولت‌باشد‌کارمندان هم‌دولتی باشند‌وفقط حقوقشان از‌جیب‌کارگران باشد‌همین‌اش‌وهمین‌کاسه وقتی‌یک‌سازمان کارگری‌مدیر عاملش دولت‌باشد وان را دولت‌انتخاب کند‌هرگز‌از حقوق کارگر‌‌وازبازنشسگان کارگری دفاع نمی‌گند‌‌شاید‌شاید ظاهرا
  • محمود IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    ۲۵درصد باقیمانده متناسب سازی وحق اولادو عایله مندی را مانند لشکری و کشوری لطفا افزایش دهید
  • FR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    سلام درست می فرمایند باتشکر
  • کارگرایرانی بازنشسته جانباز ورزمنده IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    لطفا هرچه زودتر مطالبات کارگران بازنشسته تامین اجتماعی واریز کنید وحقوق ماهانه را با تورم امروزی افزایش دهید. زندگی سختی را می‌گذرانیم.
  • US ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    مسولین فقط بازنشسته ها را اذیت میکنند انها کار بلد نیستند یا اهمیت نمیدهند اگر چیزی به نفع خودشان باشد یک هفته تمام میکنند مسولان بدانند هرروز از انها فقط به خداوند شکایت میکنیم سرنماز و غیر وقتها .چون قانع شدیم مملکت کسی را نداره به حال بازنشسته ها مخصوصا ما ارتشیان برسد .

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها