۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷
تصمیم سپاه برای ورود به خودروسازی

سخنگو و مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فرمانده کل سپاه و مجموعه تصمیم‌گیران آن هیچ قصدی برای ورود به صنعت خودروسازی ندارند، با این حال از هیچ کمکی در حوزه انتقال دانش فنی به این صنعت و سایر صنایع دریغ نخواهیم کرد.

سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فرمانده کل سپاه و مجموعه تصمیم‌گیران آن هیچ قصدی برای ورود به صنعت خودروسازی ندارند، با این حال از هیچ کمکی در حوزه انتقال دانش فنی به این صنعت و سایر صنایع دریغ نخواهیم کرد.

وی گفت: احساس ما این است که در مباحث فنی و مهندسی خلاهایی در خودروسازی وجود ندارد، اما عمده مشکلات در حوزه کلان سیاست‌گذاری و مدیریت این صنعت است.

سخنگوی سپاه خاطرنشان کرد: فناوری‌هایی که در سپاه مورد استفاده قرار گرفته و در دسترس است و می‌تواند به صنعت خودروسازی و سایر صنایع منتقل شود و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد.

کیوان وزیری، مدیرعامل شرکت تام ایران خودرو نیز اظهارکرد: اکنون بین شرکت تام ایران خودرو و سپاه همکاری وجود دارد، به ویژه محصولات جدید ایران خودرو شامل TF۲۱ که سالیانه حدود ۳۰ میلیون قطعه مورد نیاز است و از دانش فنی و تجربیات مجموعه سپاه استفاده می‌کنیم. این همکاری‌ها ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد موضوع مهم فناوری است که مجموعه سپاه در اختیار دارد؛ اما در صنعت خودروسازی با کمبودهایی در این زمینه مواجهیم و به ویژه در تولیدات جدید ایران خودرو از این همکاری‌ها استفاده خواهیم کرد.

وزیری همچنین از اتمام طراحی خودروی تارا برقی خبر داد و گفت: این خودرو در مرحله صحه‌گذاری است تا پایان سال ۲۰ نمونه از آن ارائه خواهد شد. همچنین راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی نیز توسط مپنا در حال انجام است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها