۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳
جزئیات درمان رایگان بازنشستگان بالای ۶۵ سال

علی دهقان‌کیا اعلام کرد: بر اساس اجرای طرح طرح خدمات درمانی رایگان، بازنشستگان بالای ۶۵ سال باید در بیمارستان‌های طرف قرارداد با تأمین اجتماعی فرانشیزی بابت درمان پرداخت نکنند.

آتیه آنلاین: رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران با تشریح آخرین وضعیت اجرای طرح خدمات درمانی رایگان به بازنشستگان ۶۵ سال به بالای تأمین اجتماعی گفت: با توجه به ارائه خدمات رایگان درمانی به تمامی بیمه‌شدگان سازمان، انتظار همکاری بیشتر مراکز درمانی طرف قرارداد در این‌باره وجود دارد.

وی در ادامه افزود: طرح ارائه خدمات رایگان در مراکز طرف قرارداد به این بخش از بازنشستگان، طرح بسیار موثری از سوی سازمان تأمین اجتماعی است که با همکاری مراکز درمانی و بیمارستان‌های طرف قرارداد در حال اجرا است.

به گفته وی به دنبال اجرای کامل این طرح حتماً ارتقاء سطح خدمات درمانی به بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی را شاهد خواهیم بود.

دهقان‌کیا ادامه داد: با توجه به حمایت تأمین‌اجتماعی از بازنشستگان، اکنون در همه بیمارستان‌های ملکی سازمان هیچ مشکلی برای دریافت خدمات درمانی وجود ندارد و درمان به بهترین شکل برای بازنشستگان ارائه می‌شود.

وی معتقد است: باید در بیمارستان‌های طرف قرارداد تأمین اجتماعی همکاری بیشتری صورت گیرد تا افراد بازنشسته برای خدمات درمانی به ویژه در بخش بستری، فرانشیز پرداخت نکنند.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران گفت: رضایتمندی بیشتر بازنشستگان تحت پوشش تأمین اجتماعی در حوزه درمان به میزان همکاری مراکز درمانی و بیمارستانی طرف قرارداد با تأمین اجتماعی بستگی دارد.

او در ادامه تاکید کرد: با توجه به نیاز بازنشستگان بالای ۶۵ سال به خدمات درمانی به واسطه سن بالا، باید این مراکز در راستای ارائه خدماتی درمانی تعامل لازم را با تأمین اجتماعی داشته باشند تا الزامات درمانی این بخش از جامعه تأمین شود.

حمایت کامل درمانی تأمین اجتماعی از بازنشستگان

دهقان‌کیا با بیان اینکه تأمین اجتماعی در حوزه درمان همه حمایت‌های لازم را از بازنشستگان دارد، افزود: افزایش تعداد داروهایی مشمول بیمه از سوی وزارت بهداشت برای دسترسی بهتر افراد بازنشسته به داروهای موردنیاز نیز ضروری است.

وی ادامه داد: اکنون به دلیل افزایش هزینه‌های درمانی در کشور، انتظار داریم که وزارت بهداشت در راستای کاهش بار مالی بخش درمان برای بیمه‌شدگان، همکاری جدی با سازمان تأمین اجتماعی داشته باشد.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران گفت: در راستای اصلاح سیاست‌های ارزی و تصمیم‌گیری برای واردات دارو با استفاده از ارز نیمایی، ضرورت تعامل برای پرداخت هزینه‌های تأمین اجتماعی در قالب طرح خدمات درمانی بازنشستگان ۶۵ سال به بالا وجود دارد.

وضعیت پرداخت یارانه دارو به سازمان‌های بیمه‌ای

به گفته دهقان کیا، در راستای اجرای طرح دارویار قرار بر پرداخت یارانه دارو به سازمان‌های بیمه‌ای همچون تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و دیگر صندوق‌ها بود، اما سازمان در این زمینه فقط یکبار این یارانه را دریافت کرده است.

وی افزود: همچنین باید از محل مالیات بر ارزش افزوده یک درصد به حوزه درمانی سازمان تأمین‌ اجتماعی پرداخت شود که این موضوع هنوز محقق نشده است.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران یکی دیگر از مسائل مرتبط با حوزه درمان را دریافت منابع درمانی از محل بیمه شخص ثالث عنوان کرد و گفت: از منابع این بخش نیز باید مبالغی پرداخت شود که انتظار همراهی بیشتر در این بخش وجود دارد.

هزینه‌کرد دریافتی از محل هدفمندی یارانه‌ها در حوزه درمان

دهقان‌کیا به عدم پرداخت مبالغی از محل هدفمندی یارانه‌ها در دولت نهم و دهم نیز اشاره کرد و گفت: در صورت دریافت این مبالغ یک سوم آن باید در بخش درمانی هزینه شود.

وی همچنین با اشاره به یکی دیگر از منابع که به حوزه درمان تأمین اجتماعی کمک خواهد کرد، افزود: با توجه به تصویب سرانه درمان در مجلس شورای اسلامی، باید ماهانه مبلغی از این محل در اختیار این سازمان قرار گیرد که این موضوع هم محقق نشده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها