۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷
دلیل عجیب سخنگوی دولت برای گرانی قیمت دلار

بهادری جهرمی: کانال‌های تلگرامی نرخ ساز که باعث نا آرامی در بازار شده بودند. از سوی وزارت اطلاعات شناسایی شده است.

جهان نیوز: بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی درباره کانال‌های تلگرامی که در مدت اخیر با نرخ‌های غیر واقعی ارز باعث نا آرامی در بازار شده بودند، گفت: این موضوع بخشی از جنگ ترکیبی دشمن است که در بعد اقتصادی شکل گرفته است؛ و این کانال‌های تلگرامی نیز همین وظیفه را داشتند و به عنوان نمونه ۴۰ کانال از سوی وزارت اطلاعات شناسایی شد و برخورد با آنها صورت گرفت.

بهادری جهرمی گفت: این موضوع بخشی از جنگ ترکیبی دشمن است که در بعد اقتصادی شکل گرفته است؛ و این کانال‌های تلگرامی نیز همین وظیفه را داشتند و به عنوان نمونه ۴۰ کانال از سوی وزارت اطلاعات شناسایی شد و برخورد با آنها صورت گرفت.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره کانال‌های تلگرامی که در مدت اخیر با نرخ‌های غیر واقعی ارز باعث نا آرامی در بازار شده بودند گفت: این موضوع بخشی از جنگ ترکیبی دشمن است که در بعد اقتصادی شکل گرفته است؛ و این کانال‌های تلگرامی نیز همین وظیفه را داشتند و به عنوان نمونه ۴۰ کانال از سوی وزارت اطلاعات شناسایی شد و برخورد با آنها صورت گرفت.

او گفت: این اتفاقات با سفارش مستقیم دشمنان کشور صورت گرفته است و برخی از افراد ماموریت داشتند و هزینه‌های این اعمال از خارج از کشور تامین شده تا بتوانند تاثیر آفرینی منفی را در نرخ ارز انجام دهند؛ که اقدامات خوبی هم از سوی دستگاه‌های نظارتی برای برخورد با آنها صورت گرفته است.

او گفت: ارزی که رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده‌اند ارز تخصیصی در سامانه نیما است؛ یعنی ارز ناشی از درآمدهای غیر نفتی ما است نه ارز ترجیحی که درآمدهای نفتی ما است. نکته دوم آن است که ارزی که تخصیص داده می‌شود. اولیت آن تنها مربوط به کالاهای اساسی مواد اولیه و ماشین‌آلات است. او ادامه داد: قیمت در سامانه نیما همیشه مشخص بوده و تخصیص ارز در این سامانه در ایام گذشته همیشه بیش از تقاضای ارز بوده است یعنی منابع وجود داشته و حتی بعضی اوقات تا ۱۰ برابر تقاضا عرضه در سامانه نیما صورت گرفته است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها