ده تصمیم سال نو برای صاحبان مشاغل کوچک در ۲۰۲۳

توصیه‌هایی برای کسب‌وکار شما
۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰
ده تصمیم سال نو برای صاحبان مشاغل کوچک در ۲۰۲۳

فرا رسیدن سال نوی میلادی امید و امکانات جدیدی را برای کسب‌وکارهای جهان به ارمغان می‌آورد. اکنون زمان عالی برای ارزیابی مجدد کسب و کار و تعیین اهداف برای سال ۲۰۲۳ است.

فردای اقتصاد: به بهانه آغاز سال نوی میلادی، نشریه فوربس ده تصمیم برتر سال جدید برای صاحبان مشاغل کوچک در سال ۲۰۲۳ را منتشر کرده است. توصیه‌هایی که برای صاحبان مشاغل کوچک در سرتاسر جهان مفید خواهد بود.

۱. اجازه ندهید رکود اقتصادی – یا ترس از آن – برنامه‌های رشد شما را تغییر دهد.

اگر کسب‌وکار شما در مسیر رشد قرار دارد، اجازه ندهید رکود شما را متوقف کند. به هر حال، کارآفرینان ذاتاً ریسک‌پذیر هستند. با این حال، ممکن است مجبور باشید کمی درد کوتاه مدت را تحمل کنید. اگر قصد دارید برای رشد، یک وام کسب‌وکار کوچک بگیرید، به لطف سیاست‌های پولی سختگیرانه فدرال رزرو، با نرخ‌های بهره بالاتری روبرو خواهید شد. اما اگر به خود و شرکتتان ایمان داشته باشید، درد کوتاه مدت می‌تواند سود بلندمدتی ایجاد کند.

۲. بازاریابی خود را کاهش ندهید.

تحقیقات بارها نشان داده است که شرکت‌هایی که هزینه های بازاریابی خود را در دوران رکود حفظ می‌کنند، پس از پایان دوران سخت قوی‌تر ظاهر می‌شوند. بنابراین، توصیه می‌شود که بازاریابی را در طول رکود اقتصادی ادامه دهید تا در بلندمدت بازدهی سرمایه بالاتری داشته باشید. در دوران سخت اقتصادی، صاحبان مشاغل اغلب با کاهش هزینه‌های بازاریابی خود پاسخ می‌دهند. در حالی که وسوسه‌انگیز است که از تبلیغات و تبلیغات خود بکاهید، تاریخ نشان می‌دهد که برندهایی که بودجه بازاریابی خود را حفظ می‌کنند، کمتر احتمال دارد کاهش فروش را تجربه کنند... و احتمال بازگشت سریعتر پس از آن بیشتر است!

۳. افراد خوب را بیابید و حفظ کنید.

در حالی که بیکاری نزدیک به پایین‌ترین حد تاریخی است، در صورت وقوع رکود، این وضعیت می‌تواند تغییر کند. چه در بازار صعودی باشیم و چه در بازار نزولی، یافتن، استخدام و حفظ افراد خوب مهم است. صاحبان شرکت‌های جوان و در حال رشد اغلب وسوسه می‌شوند که همه کارها را خودشان انجام دهند، اما در نهایت متوجه می‌شوند که این مسیر برای مدت طولانی پایدار نیست. بنابراین، صاحبان مشاغل کوچک باید در سال ۲۰۲۳ استخدام استعدادها را در اولویت قرار دهند. رهبران کسب و کارهای کوچک باید به استخدام کنندگان برجسته تبدیل شوند. تام جانستون، مدیرعامل شرکت مدیریت استعداد جهانی ZRG  گفت: آنها باید اهداف شغلی و اهداف تیم فعلی خود را درک کنند - از کارگران ساعتی گرفته تا مجموعه اجرایی. "کلید این است که استعداد بزرگی را که دارید حفظ کنید. این افراد را خوشحال و راضی نگه دارید تا وقتی استخدام‌کنندگان با آنها تماس می‌گیرند، مؤدبانه توضیح دهند که علاقه‌ای ندارند، اما می‌توانند دیگران را که ممکن است علاقه‌مند باشند، شناسایی کنند.» اگر به دنبال اضافه کردن کارمندان هستید، بدانید که این افراد عالی گزینه‌هایی دارند و بازار افراد خوب بسیار رقابتی است.

جانستون می‌گوید: «هنگامی که با کارمندان بالقوه صحبت می‌کنید، اینکه «چرا انگیزه‌نامه مهم است» به وضوح تعریف می‌کند که چرا آن فرد متقاضی باید به تیم شما ملحق شود.»

۴. یک محیط کاری مثبت ایجاد کنید.

با گذشت نزدیک به دو سال از زمان شیوع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹، محل‌های کار هنوز در حال بررسی آنچه «عادی جدید» باید باشد، هستند و بسیاری هنوز در ایجاد محیط‌های کاری پس از همه‌گیری مشکل دارند. غالباً صاحبان مشاغل می‌خواهند که کارمندان خود به طور تمام‌وقت به دفتر کار بازگردند. با این حال، اعضای کارکنان آنها ممکن است ایده‌های دیگری داشته باشند، خواه ادامه کار کاملاً از راه دور باشد یا ایجاد نوعی توافق. برنامه‌کاری انعطاف‌پذیر مشکل را حل می‌کند. کارگران، تا حد زیادی، ثابت کردند که می‌توانند در خانه، اگر نه بیشتر، مولد باشند. انعطاف‌پذیری و کاهش زمان و هزینه‌های رفت‌وآمد کاملاً مطلوب شد و ممکن است تأثیر طولانی‌مدت این همه‌گیری باشد. صاحبان مشاغل کوچک باید انعطاف‌پذیر باشند و برای ایجاد تعادل مناسب در سال ۲۰۲۳ تلاش کنند. ایجاد یک محیط کاری مثبت می‌تواند به شادی و بهره‌وری کارکنان کمک کند و در نتیجه احتمال اینکه آنها به دنبال رضایت در جای دیگری باشند را کاهش می‌دهد.

۵. طرح کسب و کار خود را به روز کنید.

طرح کسب‌وکار فقط سندی نیست که در مرحله راه‌اندازی به منظور به دست آوردن سرمایه اولیه نوشته شده است. بلکه یک طرح کسب‌وکار نقشه راهی برای شرکت شما فراهم می‌کند تا در مسیر رسیدن به اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت باقی بماند. برنامه کسب‌وکار خود را به صورت دوره‌ای مرور کنید و آن را یک سند زنده در نظر بگیرید که قرار است به طور مداوم به‌روز شود. آغاز سال زمان خوبی است تا به طرح کسب‌وکار خود نگاهی بیندازید و مشخص کنید که آیا باید تغییراتی در آن یا نحوه انجام کسب‌وکار خود در سال ۲۰۲۳ ایجاد شود یا خیر.

۶. تمرکز بر شبکه

در حالی که ممکن است تأثیرات فوری نداشته باشد، شبکه یک ابزار مفید در رشد کسب‌وکار شما است. ایجاد و حفظ ارتباطات در طول سال می‌تواند برای شما و کسب‌وکارتان در آینده مفید باشد. هدفی برای ایجاد و ارتباط با حداقل یک مخاطب جدید در هر ماه تعیین کنید. ایجاد روابط با افراد در شبکه شما می‌تواند چیزی باشد که شرکت شما را در سال ۲۰۲۳ به سطح بعدی می‌برد.

۷. از فناوری برای ساده‌کردن فرآیندها استفاده کنید.

از فناوری برای کارآمدتر کردن شرکت خود استفاده کنید. ممکن است جنبه‌هایی از کسب‌وکار شما وجود داشته باشد که می‌توان آن‌ها را خودکار کرد تا کارها بسیار روان‌تر انجام شود و هزینه‌های شما بهتر پیگیری شود. خودکارسازی فرآیندها می‌تواند در زمان و هزینه صرفه‌جویی کند. برای مثال، در طول همه‌گیری، زمانی که شعب تعطیل شدند، بانک‌ها فرآیندهای وام‌دهی خود را دیجیتالی کردند تا وام‌گیرندگان مشاغل کوچک بتوانند درخواست‌های وام را به صورت آنلاین پر کنند. برخی از موسسات آمادگی انجام این کار را نداشتند و مجبور شدند به سرعت با شرکت‌های فین‌تک شریک شوند تا فرآیند وام‌دهی SMB را خودکار کنند. اکنون این بانک‌ها کمتر به سیستم شعب وابسته هستند و مشتریان را قادر می‌سازند تا درخواست‌های خود را در زمان مناسب (شب‌ها، آخر هفته‌ها) پر کنند و اسناد خود را با خیال راحت و ایمن بارگذاری کنند.

علاوه بر این، ابزارهایی مانند زوم، شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا جلسات را به طور موثر برنامه‌ریزی کنند و در عین حال هزینه‌های سفر را کاهش دهند. در حالی که جلسات زوم نمی‌توانند هم افزایی جلسات حضوری و پیوندی که چنین جلساتی بین اعضای تیم ایجاد می‌شود، را برقرار کنند، اما همچنان این پتانسیل را دارند که نسبت به تماس‌های کنفرانسی و ایمیل‌های گروهی در انتقال موثر ایده‌ها سازنده‌تر باشند.

۸. به طور مداوم برند خود را بسازید.

شناخت مخاطبان هدف و اینکه شما به عنوان یک شرکت چه کسی هستید، راه‌های عالی برای ساختن برند شماست. حتی اگر خود را اهل فن‌آوری نمی‌دانید، احتمالاً افراد دیگری در شرکت شما هستند که این کار را می‌کنند. استفاده از رسانه‌های اجتماعی، از جمله لینکدین، اینستاگرام، فیس بوک و حتی تیک تاک را برای ساختن برند خود در نظر بگیرید – به خصوص اگر می‌خواهید به جمعیت جوان‌تری برسید. اگر مهارت انجام این کار را ندارید، نگران نباشید. ممکن است اعضای جوانی از کارکنان شما وجود داشته باشند که از قبل به خوبی در رسانه‌های اجتماعی آشنا هستند و کاملاً علاقه‌مند هستند که از تخصص خود برای توسعه تجارت خود استفاده کنند. اگر کسی را در داخل ندارید، یک شرکت روابط عمومی را استخدام کنید که این مهارت‌ها را دارد.

۹. روی دیگران تمرکز کنید.

اگر علاقه‌مند به استخدام یا بازاریابی برای نسل زد ( Gen Z ) هستید، به یاد داشته باشید که این نسل به علت‌ها ارزش زیادی قائل است و از نظر اجتماعی بیشتر از Gen X (نسل متولد شده بین ۱۹۶۵ و ۱۹۸۰) و Millennials (متولدین بین اوایل دهه ۱۹۸۰) و اواخر دهه ۱۹۹۰، که اکنون در ۳۰ سالگی خود هستند.) آگاه است. Gen Z نخستین نسلی است که هرگز دنیایی را بدون اینترنت نمی‌شناسد. آنها برای تنوع، عدالت اجتماعی و هویت منحصر به فرد خود ارزش قائل هستند.

نسل Z ثابت کرده است که نسبت به نسل‌های قبلی هوشیارتر و از نظر سیاسی فعال‌تر است. آنها از صداها و نفوذ رسانه‌های اجتماعی خود برای جلب توجه به موضوعاتی مانند تغییرات آب وهوا، کنترل اسلحه و برابری استفاده می‌کنند. آن‌ها معمولاً شرکت‌هایی را ترجیح می‌دهند که از اهدافی -چه مالی و چه تلاش‌های داوطلبانه - حمایت می‌کنند که به آن اعتقاد دارند.

۱۰. روی خودتان تمرکز کنید.

همه‌گیری به همه، به‌ویژه صاحبان کسب‌وکارهای کوچک، آموخت که تمرکز بر آنچه خارج از کار مهم است، مهم است. مردم متوجه شدند که گذراندن وقت با خانواده، ساختن زمان استراحت و تمرکز بر سلامتی به اندازه رسیدن به اهداف فروش مهم است. بله، ظاهراً هر فهرستی از تصمیمات سال نو مواردی همچون کاهش وزن، ترک سیگار، مواد مخدر یا الکل و داشتن اندام بهتر را در بر می‌گیرد. این عناصر هم برای سلامت جسمی و هم برای سلامت روان مهم هستند. عوامل استرس‌زا را در زندگی، محل کار و خانه خود شناسایی و مدیریت کنید. زمانی را برای لذت بردن از آنچه در دنیای کسب‌وکار به دست آورده‌اید اختصاص دهید و سعی کنید تعادل بین کار و زندگی را حفظ کنید.

منبع: فوربس

نویسنده: روهیت آرورا

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار