۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵
پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳

مشکلات اقتصاد کلان و روند افزایش نرخ‌های بهره در سال ۲۰۲۳ نیز ادامه دار خواهد بود که احتمال وقوع رکود اقتصادی را بالا می‌برد. این موضوع برای رمزارزها مطلوب نخواهد بود.

فردای اقتصاد: سال ۲۰۲۲ برای ارزهای دیجیتال با افت قابل توجهی همراه بود به گونه‌ای که نه تنها شاهد از دست رفتن بیش از ۶۰ درصدی ارزش این بازار بودیم بلکه سرمایه زیادی نیز از بین رفت.

جنگ اوکراین و روسیه، فروپاشی لونا، ورشکستگی صرافی FTX و روند دومینو وار ورشکستگی پلتفرم‌های ارز دیجیتال در اثر این اتفاقات، از دیگر حوادت تلخ و ناامید کننده کریپتوکارنسی در سالی که گذشت، بود.

قسمت ناامید کننده این است که مشکلات اقتصاد کلان و روند افزایش نرخ‌های بهره در سال ۲۰۲۳ نیز ادامه دار خواهد بود که احتمال وقوع رکود اقتصادی در اغلب کشورها را بالا می‌برد. این موضوع خبر خوش‌آیندی برای بازار پرریسکی مانند رمزارزها نخواهد بود.

از طرف دیگر به دلیل شرایط نامطلوب موجود، احتمال ادامه ورشکست شدن شرکت‌ها و پلتفرم‌های ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳ همچنان در سطح بالایی وجود دارد. هر موج ورشکستگی به معنی از بین رفتن درصد دیگری از دارایی‌ها و احتمال وقوع نوسان دیگری در بازار است. سلسله این اتفاقات اعتبار این بازار را بیش از قبل تحت تاثیر قرار خواهد داد.

همچنین سرمایه لازم برای تحرک و رشد قیمت‌ها در حال حاضر وجود ندارد و چشم‌انداز اقتصاد کلان نیز نوید بخش این موضوع نخواهد بود. چرا که در شرایط پر ریسک افراد تمایل به سرمایه‌گذاری‌های امن داشته و ریسک گریز هستند.

در اثر سقوط لونا و صرافی FTX، توجه قانون‌گذاران به استیبل کوین‌ها و صرافی‌ها افزایش یافته است و احتمال اعمال قوانین و مقررات در سال پیش رو در سطح بالایی قرار دارد. این موضوع احتمالا به معنی محدود شدن بازار خواهد بود که در ابتدا ممکن است نوساناتی را در بازار ایجاد کند اما در ادامه به دلیل ایجاد چارچوب مشخص و همچنین رسمیت بخشیدن به آن، می‌تواند سبب جذب سرمایه‌های تازه شود.

در برنامه این هفته فرادی کریپتو به بررسی مهمترین اخبار رمزارزها، تحلیل تکنیکال، آنچین و همچنین بررسی توکن optimism در هفته نامه بیت مکس پرداخته‌ایم. بر اساس دیتاهای موجود بسیاری از پتفرم‌های ارز دیجیتال در سال گذشته تعدیل نیرو داشته‌اند. تحلیل تکنیکال نیز نشان دهنده احتمال روند رنج در بازار خواهد بود.

از طرف دیگر داده‌های آنچین احتمال فروش نهنگ‌ها در قیمت‌های فعلی را نشان می‌دهد. در واقع ادرس‌های با موجودیت بین هزار تا ۱۰ هزار بیت کوین اصلی‌ترین گروه نهنگ‌های عرضه کننده بوده‌اند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین ویدیوها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار