نظر نماینده مجلس درباره قیمت بنزین و خوراک پتروشیمی‌ها

مجلس با افزایش نرخ بنزین و خوراک پتروشیمی‌ها موافق است؟
۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
نظر نماینده مجلس درباره قیمت بنزین و خوراک پتروشیمی‌ها

مصطفی‌نخعی، عضو کمیسیون‌انرژی مجلس معتقداست که حتی اگر دولت بخواهد نرخ‌بنزین و حامل‌های انرژی را افزایش‌دهد مجلس مخالفت خواهدکرد. به گفته او افزایش نرخ‌ خوراک‌پتروشیمی‌ها هم باید به صورت تدریجی و طی چندسال انجام‌شود.

فردای اقتصاد: مصطفی‌نخعی، عضو کمیسیون‌انرژی مجلس معتقداست که حتی اگر دولت بخواهد نرخ‌بنزین و حامل‌های انرژی را افزایش‌دهد مجلس مخالفت خواهدکرد. به گفته او افزایش نرخ‌ خوراک‌پتروشیمی‌ها هم باید به صورت تدریجی و طی چندسال انجام‌شود.

وی گفت: بعیدمی دانم که دولت در بودجه ۱۴۰۲ تصمیم برای افزایش نرخ حامل‌های انرژی گرفته باشد ولی مجلس با افزایش نرخ بنزین مخالف است.

نخعی افزود: اختلاف قیمت توزیع‌ داخلی نرخ حامل‌های انرژی مانند بنزین، نفت کوره و نفت سفید با نرخ‌های بین‌المللی فاحش است اما نکته‌ای که وجود دارد این‌است که شرایط فعلی کشور اقتضاء نمی‌کند که فعلا نرخ حامل‌های انرژی را افزایش‌دهیم. درست‌است که مصرف در داخل به شدت افزایش یافته‌است اما می‌توان آن را به شکلی مدیریت کرد و برای آن تدبیر کرد.

 وی درخصوص افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها هم گفت: در افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها باید هم تفکیک آنها را مد نظر داشت و هم این افزایش نرخ به‌تدریج اتفاق بیفتد زیرا شرکت‌های پتروشیمی به دلیل تحریم با مشکل مواجه‌اند و چین به عنوان خریدار عمده محصولات این بنگاه‌ها قیمت‌گذاری می‌کند.

در همین رابطه بخوانید: چرا سهمیه بنزین خودروها کاهش یافت؟

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    آقای محترم لطفا یک کلمه در مورد بنزین حرف نزن. اونقدر مردم از وضع اسف بار گرانی زجر می برند که شما ها اصلا گوشتان بدهکار نیست . پس لطفاً ..‌‌‌‌‌... نزنید

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار