۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
رتبه بندی معلمان به دانشگاه‌ها رسید؟

فاطمی امین گفت: شاخص کار آفرینی می‌تواند در ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها ملاک عمل قرار گیرد؛ بدین معنی که چه میزان از دانش آموختگان یک دانشگاه موفق به ایجاد شغل و کسب و کار شدند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وقتی می‌توانیم بگوییم از دانش به نحو احسن برای تولید یک کالا استفاده کرده‌ایم که کالایی را تولید و صادر کنیم که کشورهای کمی در دنیا مثل آن کالا را تولید کنند.

رضا فاطمی امین (وزیر صنعت، معدن و تجارت) عصر دیروز در اجلاس دو روزه روسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی پژوهشی و فناوری گفت: شاخص کار آفرینی می‌تواند در ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها ملاک عمل قرار گیرد؛ بدین معنی که چه میزان از دانش آموختگان یک دانشگاه موفق به ایجاد شغل و کسب و کار شده‌اند.

رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر اساس اشتغال آفرینی

وی با تأکید بر اهمیت رتبه‌بندی دانشگاه‌ها گفت: رتبه‌بندی کیو اس/ QS بر اساس ارزیابی کارفرمایان کسب‌وکارها، دانشگاه‌ها را رتبه‌بندی می‌کند. یعنی از صاحب یک کسب‌وکار می‌پرسد دانش‌آموخته دانشگاهی چقدر در توسعه کسب‌وکارها مفید بوده است.

وزیر صمت همچنین با اشاره به اهمیت رشته‌های تحصیلی و تخصصی تأکید کرد: در حوزه تخصصی و تحصیلی پیشرفت‌های خوبی داریم؛ ولی در حوزه علم و فناوری حکمرانی به‌شدت عقب هستیم و همین باعث خلق پیشرفت کشور شده است. استعداد و توانمندی زیادی در زمینه تنوع علم و فناوری داریم و در همه این زمینه‌های علم و فناوری نیروی انسانی توانمندی داریم.

وی تصریح کرد: توانمندی علم و فناوری حکمرانی در حد ساخت یک ساختمان دوطبقه است ولی نیاز بسیار بیشتری داریم.

فاطمی امین خاطرنشان کرد: فرصت مطالعاتی در صنعت باعث می‌شود اعضای هیات علمی نه فقط با مشخصات آن صنعت آشنا شوند؛ بلکه با سیاست‌گذاری و حکمرانی آن حوزه نیز آشنا شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رشد اقتصادی در ۶ماهه نخست امسال به ۳.۳ درصد و رشد بخش صنعت و معدن ۴.۹ درصد رسیده است در حالی که این شاخص در سال‌های ۱۴۰۰.۱۳۹۹، ۱۳۹۸ به ترتیب ۳.۵، ۱.۹ و منفی بوده است.

وی افزود: وضعیت تولید بسیار مناسب است. بر اساس گزارش مرکز آمار، رشد اقتصادی در ۶ ماه اول امسال ۳.۳ درصد بوده و این رشد در بخش صنعت و معدن به ۴.۹ درصد رسیده است که رشد این بخش به دلیل اشتغال‌زایی مهم است؛ همچنین این رشد در سال‌های گذشته به ترتیب ۳.۵، ۱٫۹ و منفی بوده است.

وزیر صمت ادامه داد: همچنین صادرات با ۱۹ درصد افزایش تا ۱۰ دی امسال به ۴۲ میلیارد دلار و واردات با ۱۴ درصد افزایش به ۴۳ میلیارد دلار رسیده است، بر این مبنا و کسری تراز تجاری واردات و صادرات به ۱.۳ میلیارد دلار کاهش‌یافته که قصد داریم این شاخص را سال آینده به صفر برسانیم.

منبع: ایلنا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha