۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
روایت جدید وزیر اقتصاد از رشد دلار در آبان و آذر

خاندوزی: بخشی از مشکلی که به وجود آمد بود در آبان و آذر اشتباه در تخصیص ارز در یکی از زیر مجموعه‌های بانک مرکزی بود.

فردای اقتصاد: بورس تهران، اولین روز کاری هفته را در محدوده سبزرنگ به پایان رساند. شاخص کل با رشد ۱۸،۹۴۱ واحدی (معادل ۱.۲ درصد)  در آستانه شکست مقاومت روانی ۱‌.۶ میلیون واحدی قرار  گرفت و در نهایت عدد یک میلیون و ۵۹۸ هزار واحدی را در پایان ثبت کرد. شاخص هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است اما شرایط بهتری داشت و با رشد ۱.۸۹ درصدی همراه شد.

ارزش معاملات خرد سهام در روز کاری گذشته در کانال ۸ هزار میلیارد تومانی قرار گرفت و در نهایت عدد ۸،۵۸۳ میلیارد تومانی را به ثبت رساند. در بین صنایع خودرو و قطعات، بانک و شیمیایی و در بین نمادها خودرو، پالایش و خساپا بیشترین ارزش معاملات را داشتند. 

در روز قبل شاهد ورود پول اشخاص حقیقی به بازار سهام بودیم و در نهایت حدود ۷۰۹ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای وپاسار و خودرو بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای کشرق و فارس داشتند.

طرح ممنوعیت خروج مسئولان و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی در دستور کار هفته جاری صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی: نرخ سپرده‌های سالیانه حداکثر ۲۰ درصد است، در صورتیکه بانکی سپرده‌ای با سود بالای ۲۰ درصد افتتاح کند، تخلف کرده و بازرسان بانک مرکزی قطعا با بانک متخلف برخورد می‌کنند.

طبق آمار بانک مرکزی، میانگین وزنی نرخ بهره بین بانکی در هفته گذشته تنها با  ۱ صدم درصد اختلاف نسبت به هفته ماقبلش به ۲۱.۰۴ درصد افزایش یافت. نرخ حداقل توافق بازخرید (ریپو) نیز همچنان در  ۲۱ درصد ثابت مانده است. 

طرح جدید فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو ویژه متقاضیان عادی، مادران و فرسوده از امروز آغاز خواهد شد. 

براساس دستورالعمل جدید، خرید سهام و حق تقدم سهام در فرابورس فقط توسط سرمایه‌گذاران حرفه‌ای امکان‌پذیر است. همچنین در این دستورالعمل جزئیات نحوه اولین عرضه، معاملات ثانویه و نحوه توقف و بازگشایی نماد معاملاتی تشریح شده است. دامنه نوسان روزانه بازار شرکت‌های کوچک و متوسط به میزان ۵ درصد تعیین ‌شده است.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز: از ابتدای اجرای طرح پایش مصرف گاز دستگاه‌های اجرایی و اماکن دولتی و عمومی کشور با هدف مدیریت انرژی و رعایت الگوی مصرف تاکنون، جریان گاز ۱۴۴۲ سازمان و نهاد دولتی و عمومی در پی اخطارهای صادرشده، قطع شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره طرح «مالیات بر سوداگری»: این طرح در مجلس ارائه شد و البته پیشنهادها و انتقاداتی هم وجود داشت که در نهایت برخی مواد آن به کمیسیون برگشت تا کار کارشناسی بیشتری بر روی آن صورت گیرد و مجدداً وارد صحن شود.

احسان خاندوزی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری: در سامانه نیما به دنبال ثبات نرخ ارز خواهیم بود ولی نرخی را تثبیت نخواهیم کرد و قیمت می‌تواند نوسان داشته باشد

خاندوزی: سیاست ستاد اقتصادی دولت در حوزه ارز ایجاد ثبات در بازار ارز است.

خاندوزی: کمبود درهم در بازار این را تلقی ایجاد کرد که کشور ارز کم دارد. بخشی از مشکلی که به وجود آمد بود در آبان و آذر اشتباه در تخصیص ارز در یکی از زیر مجموعه‌های بانک مرکزی بود و موجب شد واردات برای کالاهایی که با درهم باید وارد می‌شود محدودیت ایجاد شود و این القا شود که گویا کشور ارز کم دارد.

خاندوزی: یک جریانی است که می‌خواهد اثبات کند که شما غیر از اینکه مسائل خارجی خود را حل کنید نمی‌توانید اقتصاد ایران را اداره کنید.

پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: تصمیم ثابت نگه داشتن ارز توسط رئیس بانک مرکزی غیرقانونی است.

وزارت صمت: وزارت صمت به‌عنوان متولی سیاستگذاری در حوزه صنعت خودرو، به دنبال کاهش اثرپذیری بازار خودرو از نوسانات نرخ ارز است.

بعد از ۱۵ دور رای‌گیری در پنج روز، دیروز کوین مک‌کارتی جمهوری‌خواه به ریاست مجلس نمایندگان آمریکا رسید.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار