۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
قیمت طلا امسال رکورد می‌زند؟ / پیش‌بینی قیمت طلا

جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول، انتظار دارد که یک سوم اقتصاد جهان در امسال دچار رکود شود. این می‌تواند طلا را تقویت کند.

طلا اخیراً به بالاترین قیمت خود در نزدیک به هفت ماه گذشته صعود کرد و این انتظارات را تقویت کرد که این فلز گرانبها در مسیر رسیدن به بالاترین سطح در امسال است، پس از پایان سال ۲۰۲۲ با کاهش اندکی که تجربه کرد.

به گفته ادموند موی، مدیر سابق ضرابخانه ایالات متحده، طلا از نوامبر تا پایان سال گذشته به میزان قابل توجهی حدود ۲۰۰ دلار در هر اونس افزایش یافت و این روند در چند روز اول ژانویه ۲۰۲۳ ادامه یافت.

قیمت‌های آتی طلا GC۰۰، +۱.۶۲% GCG۲۳، +۱.۶۲% بر اساس فعال‌ترین قرارداد، سال گذشته را با زیان ۰.۱% به پایان رساندند اما در نوامبر ۷.۳% و در دسامبر ۳.۸% افزایش داشتند.

قدرت نسبی دلار آمریکا و نرخ‌های بهره بالاتر طلا را تحت فشار قرار داده است. موی که همچنین یک استراتژیست ارشد IRA برای فروشنده طلا و نقره US Money Reserve است، می‌گوید از ماه نوامبر، دلار تضعیف شده و افزایش نرخ بهره فدرال رزرو شروع به تعدیل کرد که باعث شد طلا حرکت صعودی خود را آغاز کند.

او می‌گوید چه یک فرود نرم یا سخت برای اقتصاد ایالات متحده در امسال وجود داشته باشد، اقتصاد جهانی در حال شکل‌گیری است که سال بدتری نسبت به سال گذشته داشته باشد و طلا معمولاً در طول رکود، تورم بالا یا عدم اطمینان اقتصادی افزایش می‌یابد.

کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول، در مصاحبه اخیر با برنامه خبری صبح یکشنبه سی‌بی‌اس Face the Nation گفت که صندوق بین‌المللی پول انتظار دارد امسال یک سوم اقتصاد جهان در رکود باشد.

منبع: خبرآنلاین به نقل از مارکت‌واچ

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها