۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
درخواست نماینده مجلس برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی‌

نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی گفت: نیروهای شرکتی امنیت شغلی ندارند، باید آن ها تبدیل وضعیت و دائمی شده و با آن ها قرارداد کار معین بسته شود.

ایسنا: حجت الاسلام جواد نیک بین در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در اخطاری گفت: دولت قول حذف نیروهای شرکتی را داده بود، مجلس به قول‌های قوه مجریه عمل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه باید طبق قانون نیروی شرکتی حذف شود، افزود: نیروی شرکتی که بعضا ۲۵ الی ۳۰ سال در یک اداره کار می‌کند هنوز شرکتی هستند و امنیت شغلی ندارد؛ آن ها در صورت تصویب و قانونی شدن با این طرح، امنیت شغلی پیدا می‌کند.

نیک بین ادامه داد: این طرح برای کسانی است که در طول چند سال گذشته به صورت مستمر فعالیت کرده اما همچنان نیروی شرکتی هستند. این افراد باید تبدیل وضعیت و دائمی شده و با آن ها قرارداد کار معین بسته شود. همچنین دولت کارانه آنها را پرداخت کند و طرف قرارداد دولت باشد.

وی اضافه کرد: ‌برخی شرکت‌ها پدر مردم را در می‌آورند و انگار قانون برده‌داری است. می‌خواهیم کاری کنیم کسانی که ۵ تا ۲۸ سال کار کرده، قرارداد کار معین شده و با دولت طرف باشند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha