۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
موج جدید اخراجی‌های توییتر با فرمان ماسک

شرکت توییتر تحت مدیریت ایلان ماسک ضربه‌های عمیق‌تری را بر پیکره‌ اعتماد خدشه‌دار شده مردم و همچنین نحوه مدیریت فضای این شبکه اجتماعی از بعدهای مختلف وارد ساخته است.

فردای اقتصاد - شرکت توییتر تحت مدیریت ایلان ماسک ضربه‌های عمیق‌تری را بر پیکره‌ اعتماد خدشه‌دار شده مردم و همچنین نحوه مدیریت فضای این شبکه اجتماعی از بعدهای مختلف وارد ساخته است.

به گفته برخی منابع آگاه، حداقل ۱۲ تعدیل دیگر در جمعه شب برای کارگران دفاتر این شرکت در دوبلین و سنگاپور صورت پذیرفته است. این تعدیل‌ها شامل نور ازهر بن ایوب، رئیس یکپارچگی سایت مختص به منطقه آسیا و اقیانوسیه توییتر می‌شود؛ این در حالی است که استخدام وی اخیرا انجام شده است. این اتفاق شامل آنالویسا دومینگوئز، مدیر ارشد سیاست‌های درآمدی توییتر هم می‌شود.

موج تعدیل‌های جدید در بخشهای دیگر توییتر هم رخ داده است و از این میان می‌توان به کارکنان تیم‌هایی که سیاست‌های اطلاعات نادرست شبکه اجتماعی را مدیریت می‌کردند هم اشاره کرد.

الا اروین، رئیس امنیت و اعتماد توییتر، تایید کرد که چندین عضو تیم‌ش برکنار شده‌اند، اما هدف قرار گرفتن برخی از مناطق ذکر شده در گزارش‌های بلومبرگ توسط وی تکذیب شد. ایروین در پاسخ ایمیلی به درخواست اظهار نظر بلومبرگ گفت: «برای مثال، ادغام تیم‌ها تحت یک رهبر (به جای دو نفر) امری منطقی‌تر بود.»

وی گفت توییتر نقش‌هایی را در بخش‌هایی از شرکت که «حجم» کافی برای توجیه بودجه مستمر نداشتند را حذف کرد. اما وی گفت که توییتر تعداد کارکنان بخش استیناف خود را افزایش داده است و همچنان رئیس سیاست درآمد و رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه این پلتفرم در بخش اعتماد و ایمنی باقی خواهد ماند.

ایلان ماسک توییتر را در ماه اکتبر به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد و با حدود ۱۳ میلیارد دلار بدهی که مستلزم بازپرداخت بهره حدودی ۱.۵ میلیارد دلار در سال بود، این معامله را تامین مالی کرد. از آن زمان تاکنون مأموریتی دیوانه‌وار را آغاز کرده است تا پلتفرم رسانه‌های اجتماعی را به شیوه خودش اصلاح کند که به گفته او در خطر ورشکستگی قرار دارد که از اوایل نوامبر روزانه ۴ میلیون دلار ضرر می‌کرد.

ماه گذشته در یک رویداد در فضای اسپیس توییتر، ایلان ماسک این شرکت را به «هواپیمایی تشبیه کرد که با سرعت زیاد به سمت زمین می‌رود و موتورها آتش می‌گیرند و سیستم‌های کنترل‌ کار نمی‌کنند».

از زمان تصدی این شرکت، ماسک بر اخراج یا خروج تقریباً ۵۰۰۰ کارمند از ۷۵۰۰ کارمند توییتر نظارت داشته است و یک محیط کاری سخت‌گیرانه‌ای را برای آن‌هایی که باقی مانده‌اند ایجاد کرده است.

توییتر به دلیل قبض‌های پرداخت نشده، از جمله برای پروازهای هواپیمای چارتری خصوصی، خدمات نرم افزاری و اجاره در یکی از دفاتر خود در سانفرانسیسکو، با شکایت های متعددی مواجه است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار