۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۳
حداقل هزینه زندگی یک خانواده ۳ نفره در بهمن‌ماه

با فرض تجربه تورم ۲ درصدی در ماه‌های دی و بهمن امسال، سهم خوراک در سبد معیشت کارگران از ۳ میلیون و ۵۵۵ هزار تومان در بهمن سال قبل به ۵ میلیون و ۳۶۳ هزار تومان در بهمن امسال خواهد رسید.

روزنامه همشهری نوشت: هزینه واقعی معیشت شرافتمندانه (نه حداقلی) یک خانوار ۳.۳ نفره کارگری در بهمن‌ماه (زمان تعیین هزینه معیشت) از ۱۳.۹ میلیون تومان در بهمن سال قبل به مرز ۲۱ میلیون تومان در بهمن امسال افزایش خواهد یافت.

روزنامه همشهری در گزارشی دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ را برآورده کرده و نوشته برای حفظ وضعیت موجود دستمزد سال آینده باید ۵۱ درصد افزایش پیدا کند. این روزنامه همچنین نوشت هزینه معیشت شرافتمندانه یک خانواده ۳ نفره کارگری در بهمن‌ماه امسال ۲۱ میلیون تومان خواهد بود.

به گزارش همشهری، برآوردها حاکی از این است که با فرض تجربه تورم ۲ درصدی در ماه‌های دی و بهمن امسال، سهم خوراک در سبد معیشت کارگران از ۳ میلیون و ۵۵۵ هزار تومان در بهمن سال قبل به ۵ میلیون و ۳۶۳ هزار تومان در بهمن امسال خواهد رسید. در این شرایط با توجه به سهم ۲۵.۵۵ درصدی خوراک در سبد هزینه کارگران، هزینه واقعی معیشت شرافتمندانه (نه حداقلی) یک خانوار ۳.۳ نفره کارگری در بهمن‌ماه (زمان تعیین هزینه معیشت) از ۱۳.۹ میلیون تومان در بهمن سال قبل به مرز ۲۱ میلیون تومان در بهمن امسال افزایش خواهد یافت.

در ادامه این گزارش آمده است: بررسی آمارهای مربوط به تورم و همچنین نسبت حداقل مزد مصوب سال‌های قبل با هزینه معیشت واقعی و سبد معیشت مصوب حاکی از این است که دستمزد سال آینده برای حفظ وضعیت موجود باید حداقل ۵۱ درصد افزایش پیدا کند و کف دریافتی یک خانوار ۳.۳ نفره کارگری با احتساب مزایا به حوالی ۹.۷ میلیون تومان برسد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها