۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
فوری/ حداقل حقوق سال آینده مشخص شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با توجه به آماده‌سازی لایحه بودجه، پیش‌بینی سال بعد هم این است که هفت میلیون تومان حداقل حقوق کارکنان دولت باشد و معافیت مالیاتی نیز همین رقم است. ۲۰ درصد افزایش حقوق کارکنان دولت را داریم که بین ۱۵ تا ۲۵ درصد متناوب است اما متوسط آن همان ۲۰ درصد خواهد بود.

ایرنا: وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست خبری گفت: ۳۶۰ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی و یارانه ۱۰۴ هزار میلیارد تومان یارانه نان در سال ۱۴۰۲ به سبد معیشتی خانواده برمی گردد. ۱۵ هزار میلیارد تومان کمک برای صندوق تثبیت بازار سرمایه برای سال ۱۴۰۲ در نظر گفته شده است.

او افزود: وزارتخانه های مربوطه در تلاش هستند طی روزهای آینده مشکل گرانی گوشت و پیاز را حل کنند.

او با بیان اینکه با ۱۹۸۰ همت منابع و مصارف عمومی در بودجه ۱۴۰۲ مواجه خواهیم شد افزود:؛ ناترازی های بودجه به کمترین عدد در سال های گذشته رسیده است.

خاندوزی با اعلام اینکه دولت ۳۳ هزار میلیارد تومان نسبت به سال گذشته کمتر استقراض داشته است توضیح داد: وزارت صمت توانسته ۱۸ درصد تولید خودرو و ۳۰ درصد عرضه خودرو را نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دهد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست خبری: ۴۰۰ درصد تعداد خودروهای کامل نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

احسان خاندوزی امروز (سه شنبه) در ابتدای نشست خبری هفتگی خود با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی برای ورود یک جبهه سرما به کشور اظهار کرد: از همه مردم و مسئولان تقاضا داریم که با مدیریت مصرف و کاهش تقاضای گاز کمک کنند که گاز خانگی کشور بدون مشکل، این دوره را پشت سر بگذارد و مصرف گاز در روال تجاری و اداری به ماموریت خود ادامه دهد. 

وی افزود: سرمایه‌گذاری در کشور در چند سال گذشته فراز و فرود داشته اما در دولت قبل به شکل متوسط با کاهش سرمایه‌گذاری روبرو بودیم و این مشکل ادامه‌ داشت تا اینکه دولت سیزدهم برای بهبود این وضعیت اقداماتی انجام داد که اوضاع را بهتر کرد.

۸۸ درصد از درآمد مصوب بودجه حاصل شده است

خاندوزی گفت: در حوزه عملکرد بودجه‌ای ۹ ماهه دولت ۹۱۷ هزار میلیارد تومان درآمد داشتیم که ۸۸ درصد عدد مصوب است و نیز ۶۳ درصد بیش از رقم مشابه سال گذشته است که کمک می‌کند درآمد پایدار افزایش یابد.

سخنگوی اقتصادی دولت با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین‌ متغیرهایی که در سال های گذشته اجازه رشد تولید کشور را نمی‌داد، کاهش سرمایه‌گذاری‌ها در کشور بوده است، اظهار کرد: در دولت قبل با کاهش سرمایه‌گذاری و در برخی سالها با کاهش‌ میزان سرمایه در کشور مواجه بودیم. این‌ مشکل در شش‌ماهه اول دولت سیزدهم همچنان وجود داشت و این‌ کاهش سرمایه‌گذاری‌ها ادامه یافت ولی در شش ماهه اول امسال ۳.۹ درصد افزایش سرمایه‌گذاری را شاهد بودیم و در تابستان ۷.۳ درصد افزایش سرمایه‌گذاری رخ داده است.

به گفته او، نرخ بیکاری در تابستان به ۸.۹ درصد کاهش یافته بود. سرمایه‌گذاری در ماشین‌آلات به ۱۵ درصد در شش‌ماهه نخست امسال رسیده و در حوزه ساختمان که فصل‌های متعددی منفی بود به ۳.۹ درصد افزایش یافته است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها