بهترین برندهای ۲۰۲۲

برندها نشان‌دهنده اعمال رهبران سازمانشان هستند
۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱
بهترین برندهای ۲۰۲۲

مرکز اینتربرند که بصورت تخصصی بر موضوع برندهای جهان تمرکز دارد، در فهرستی ۱۰۰ برند برتر سال ۲۰۲۲ را معرفی کرده است.

فردای اقتصاد: برای نخستین بار در سال ۲۰۲۲، میانگین ارزش برند بهترین برندهای جهان به بیش از ۳ تریلیون دلار رسیده است. ارزش کلی ۱۰۰ برند برتر به ۳,۰۸۸,۹۳۰ میلیون دلار رسیده است که نسبت به سال ۲۰۲۱ تا ۱۶ درصد افزایش داشته است (۲,۶۶۷,۵۲۴ میلیون دلار). در سال ۲۰۲۲ شاهد سریع‌ترین نرخ رشد ارزش برندها که تاکنون ثبت شده است بودیم . رشد ارزش برند، نشان‌دهنده سهم رو به رشد برند یک شرکت در پیشبرد موفقیت اقتصادی آن است. در حالی که بازارهای مالی در چند سال گذشته نوسانات قابل توجهی را نشان داده‌اند، ارزش قوی‌ترین برندهای جهان به طور پیوسته باعث افزایش انتخاب مشتریان، وفاداری و حاشیه‌ سودها شده است.

ما در ده برند برتر ۲۰۲۲ شاهد رشد تصاعدی و ظهور یک "سوپر لیگ" هستیم. این شرکت‌ها که بر پایه تجربیات استثنایی و یکپارچگی قوی ساخته شده‌اند، می‌توانند در جهت‌های مختلف حرکت کنند و سهم خود را از زندگی مشتریان، همراه با ارزش برند و ارزش بازارشان افزایش دهند.

بر اساس گزارش منتشر شده از سایت اینتربرند از سال ۲۰۰۰ تا اواخر سال ۲۰۱۲ شرکت کوکاکولا با ارزش تقریبی ۷۸ میلیارد دلار با ارزش‌ترین برند جهان بود.  شرکت آی‌بی‌ام و مایکروسافت نیز در طی این سال‌ها در حال رقابت با یکدیگر برای کسب رتبه دوم بودند.  اما از سال ۲۰۱۳ غول فناوری اپل با ۸۰ میلیارد دلار دارایی، توانست شرکت بزرگ کوکاکولا را کنار بزند و به رتبه نخست دست پیدا کند. در سال ۲۰۲۲ نیز شرکت اپل با ۴۸۲ میلیارد دلار هنوز در رتبه نخست قرار دارد و دو شرکت بزرگ مایکروسافت و آمازون به ترتیب با ۲۷۸ و ۲۷۴ میلیارد دلار در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

بسیار سخت است که ده برند برتر را در دسته‌ها قرار دهیم (به عنوان مثال اپل و گوگل چه می‌کنند؟)، اما با در نظر گرفتن چشم‌انداز کاربردها برای مشتری (که به چه جنبه‌هایی از زندگی مصرف‌کنندگان می‌پردازند) همه چیز بسیار واضح‌تر می‌شود. اپل به ما کمک می‌کند به یکدیگر وصل شویم، کار انجام دهیم، تعلق داشته باشیم، بازی کنیم، پرداخت کنیم و به تازگی امکان رشد ما را هم فراهم کرده است. برخی زمزمه‌ها حاکی از آن است که به زودی ممکن است به ما در حرکت نیز کمک کند. Google به ما کمک می‌کند کارهای زیادی را انجام دهیم، مانند یادگیری، اتصال، حرکت - و حتی اقامت‌گزینی. نایک به ما کمک می‌کند تا شکوفا شویم و خودمان را ابراز کنیم. ما می‌توانیم برای شرکت‌هایی مانند مایکروسافت یا دیزنی نیز در همین راستا فکر کنیم.

در نهایت، این سازمان‌ها کسب‌وکارهایی را حول نام تجاری خود ایجاد می‌کنند (برخلاف رویکرد سنتی ساخت برند حول یک محصول) – و این سازمان‌ها را از بقیه گروه‌ها متمایز می‌کند.

فهرست دوازده برند برتر ۲۰۲۲ به ترتیب به این شرح است:

  1. اپل
  2. مایکروسافت
  3. آمازون
  4. گوگل
  5. سامسونگ
  6. تویوتا
  7. کوکاکولا
  8. مرسدس بنز
  9. دیزنی
  10. نایک
  11. مک‌دونالدز
  12. تسلا
  13. بی‌ام‌و
  14. لوئی‌ویتون
  15. سیسکو

گردآوریو ترجمه: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار