۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳
این افراد در اولویت اعزام به حج قرار دارند + جزییات

سازمان حج و زیارت استان مرکزی در اطلاعیه‌ای گروه‌هایی که در اولویت اعزام به حج تمتع سال آتی قرار دارند را تشریح کرد.

ایسنا: سازمان حج و زیارت در نظر دارد از تاریخ ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۱، ثبت‌نام از افراد واجد شرایط تشرف به حج تمتع ۱۴۰۲ در کاروان‌ها را آغاز کند.

بر این اساس، این سازمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که بر مبنای مذاکرات مقدماتی و پیش‌بینی صورت گرفته و به حسب ظرفیت تخصیصی به جمهوری اسلامی ایران، گروه‌هایی که اشاره می‌شود در اولویت اعزام به حج تمتع سال آتی قرار دارند؛ بنابراین لازم است افراد مشروحه در اولویت‌های دوم تا پنجم در صورت تمایل به تشرف، از هم اکنون برنامه‌ریزی لازم را داشته و نسبت به بروزرسانی اطلاعات خود در سامانه Reserve.haj.ir و نیز تکمیل مدارک خویش به‌ویژه تهیه گذرنامه دارای اعتبار اقدام کنند.

گروه‌ها شامل افراد ذیل هستند:

۱- افرادی که در کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی و وجوه مربوط را واریز کرده‌اند، لیکن به دلیل لغو حج در آن سال موفق به تشرف نشدند و تاکنون نیز انصراف نداده‌اند و در صورت عدم مراجعه این افراد، برای تکمیل ظرفیت‌ خالی کاروان ها، اولویت‌های بعدی فراخوان خواهند شد.

۲- تمامی دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ ۲۹ اسفند ۱۳۸۵ که لازم است این افراد قبل از نام‌نویسی، با مراجعه به سامانه Reserve.haj.ir، نسبت به تکمیل اطلاعات خویش و اخذ کدرهگیری اقدام کنند.

۳- دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ ۳۱ فروردین ۱۳۸۶ که نام نویسی از این اولویت‌ها صرفا به منظور تکمیل ظرفیت خالی در کاروان‌های اعلامی خواهد بود. لازم است این افراد نیز قبل از نام‌نویسی، با مراجعه به سامانه Reserve.haj.ir، نسبت به تکمیل اطلاعات خویش و اخذ کدرهگیری اقدام کنند.

۴- دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ و دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع از تاریخ اول خرداد ۱۳۸۶ به بعد به صورت روزشمار و صرفاً تا تکمیل ظرفیت کاروان‌ها در سطح هر استان.

بر اساس ان اطلاعیه، تمامی ودیعه‌گذاران می‌بایست قبل از نام نویسی در کاروان نسبت به مراجعه به سامانه Reserve.haj.ir و تکمیل اطلاعات خویش و اخذ کد رهگیری اقدام کنند، در غیر اینصورت امکان انتخاب کاروان و ثبت نام در آن را نخواهند داشت.

متقاضیان اعزام برای سفر حج تمتع سال ۱۴۰۲ می‌بایست دارای گذرنامه حداقل با تاریخ اعتبار اول دیماه ۱۴۰۲ باشند.

اطلاعیه تکمیلی ثبت نام از واجدین شرایط در تاریخ ۲۶ دیماه ۱۴۰۱ منتشر خواهد شد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha