۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹
برای حج تمتع چندسال باید صبر کنیم؟

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: اگر سهمیه اعزام زائرین همین سهمیه فعلی باشد زائرین تا ۱۳ سال آینده در نوبت حج تمتع هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان: در خصوص عمره مفرده کسانی که ثبت‌نام کردند و فیش دارند پنج میلیون و ۸۰۰ هزار نفر هستند که اگر سفر حج عمره از سر گرفته شود بر اساس اولویت‌های مشخص شده اعزام انجام خواهد شد.

سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در سال‌های ۸۵ و ۸۶ امکان ثبت نام وجود داشت و افراد در آن سال‌ها به هر تعدادی، می‌توانستند ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفر هنوز در نوبت حج تمتع هستند گفت: اگر سهمیه اعزام زائرین همین سهمیه فعلی باشد و کامل انجام شود زائرین تا ۱۳ سال آینده در نوبت حج تمتع هستند.

حسینی ادامه داد: در خصوص عمره مفرده کسانی که ثبت نام کردند و فیش دارند پنج میلیون و ۸۰۰ هزار نفر هستند که اگر سفر حج عمره از سر گرفته شود بر اساس اولویت‌های مشخص شده اعزام انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بهتر بود افرادی که در آن سال‌ها متولی کار حج و زیارت بودند به تعداد زائرین همان سال ثبت نام می‌کردند و کار اعزام را انجام می‌دادند گفت: همانطور که کشورهای دیگر هم به همین شکل کار را انجام می‌دهند.

وی در پایان گفت: مشکلی که الان وارث آن هستیم این است که تعداد زیادی ثبت نام کردند که بعضا افرادی که سن بالایی دارند نگران هستند که نتوانند این فریضه را انجام دهند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها