۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸
ایران در حسرت درآمد گردشگری عربستان

سازمان گردشگری جهانی با انتشار آماری اعلام کرد که عربستان در سال ۲۰۲۲ رتبه اول جذب گردشگر در کشورهای عربی را به خود اختصاص داد.

۱۸ میلیون گردشگر مهمان جزیره العرب.

سازمان گردشگری جهانی با انتشار آماری اعلام کرد که عربستان در سال ۲۰۲۲ رتبه اول جذب گردشگر در کشورهای عربی را به خود اختصاص داد.

بر اساس این گزارش، امارات با جذب ۱۴.۸ میلیون گردشگر در رتبه دوم و مراکش با ۱۱ میلیون گردشگر در رتبه سوم بوده‌اند.این آمار همچنین نشان می‌دهد که عربستان در جذب گردشگر خارجی در ۷ ماه نخست امسال در میان کشورهای گروه گردشگری بیست نیز رتبه اول را داشته است.بر این اساس، آمار گردشگران خارجی عربستان در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش ۱۲۱ درصدی را نشان می‌دهد البته حجاجی که در طول دوران حج عمره و مفرده هم به عربستان رفته اند در این آمار نقش بسزایی دارند، این در حالی است که بنابر آمارها حدود ۱.۵ میلیون گردشگر تا پایان سال ۱۴۰۰ به ایران آمده اند

در چند سال اخیر، عربستان تلاش‌های گسترده‌ای را برای تقویت بخش گردشگری به عنوان یکی ارکان برنامه‌اش برای متنوع کردن درآمدهای اقتصادی کرده است.

در چارچوب سند چشم انداز ۲۰۳۰، عربستان می‌کوشد که سهم درآمدهای گردشگری را به ۱۰ درصد درآمد ناخالص داخلی برساند و ۱۰۰ میلیون گردشگر در سال جذب کند تا یکی از ۵ کشور بزرگ دنیا در جذب گردشگر شود.

چندی پیش هم اداره کل آمار عربستان سعودی اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی این کشور در یکسال منتهی به سه ماهه دوم سال جاری میلادی ۱۲.۲ درصد افزایش یافته است.

این گزارش حاکیست که بخش غیرنفتی اقتصاد این کشور که موتور ایجاد اشتغال محسوب می‌شود، در حال رشد است. جزیره العرب به دنبال صدرنشینی در صدر جدول حوزه های اقتصادی منطقه است، بیشتر این صدرنشینی را هم مدیون دلارهای نفتی خود است، دلارهایی که با همکاری آمریکا از فروش نفت به دست آورد، هرچند این مدت فضای سینوسی در روابط این دو کشور پیش امد اما بعد از کش و قوس های بسیار دوباره تعادل برقرار شد، تعادلی که عربستان برای ادامه روند و مسیر توسعه به آن نیاز دارد

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار