وزیر ارتباطات : سرعت اینترنت افزایش یافته است

هر وقت سرعت کم می‌شود همه تیتر می‌زنند سرعت نزول داشته است
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
وزیر ارتباطات :  سرعت اینترنت افزایش یافته است

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات با بیان اینکه سرعت اینترنت افزایش یافته است، ضمن اظهار بی اطلاعی از میزان دقیق این افزایش، آن را به طور متوسط حدود ۲۷ مگابیت بر ثانیه اعلام کرد.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات با بیان اینکه سرعت اینترنت افزایش یافته است، ضمن اظهار بی اطلاعی از میزان دقیق این افزایش، آن را به طور متوسط حدود ۲۷ مگابیت بر ثانیه اعلام کرد.

عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه امروز هیات دولت گفت: سرعت اینترنت افزایش یافته است. میزان دقیق آن را نمی‌دانم، اما افزایش یافته و به طور متوسط به حدود ۲۷ مگابیت بر ثانیه رسیده است. البته در حوزه ارتباطات ثابت وضعمان خوب نیست و این را بارها گفته‌ایم.

زارع پور گفت: هر وقت نتیجه تست سرعت اینترنت کم می شود همه تیتر می زنند سرعت اینترنت نزول چند پله‌ای داشته اما دیروز اعلام شد سرعت اینترنت دو پله ارتقا داشته است. 

زارع پور همچنین در مورد اختلال ایجاد شده در شبکه اجتماعی اینستاگرام در روزهای اخیر گفت: این اختلال بر اثر یک مشکل فنی بوده است که چند ساعته هم حل شد شد. وی افزود: بخشی از اختلالات طبیعی است و بخشی هم غیر طبیعی در حال تلاشیم که علت آن را دریابیم و با مقصران هم حتما برخورد خواهد شد. 

ادعای رشد کیفیت اینترنت 

ادعای وزیر ارتباطات در زمینه رشد کیفیت اینترنت در حالی صورت گرفته که رخدادهای متعدد باعث افت کیفیت اینترنت در ماه‌های اخیر شده است. تنها یک روز قبل از این وزارت ارتباطات اعلام کرد که یک اختلال در مسیر ارتباطات شمال کشور باعث اختلالات روزهای اخیر در پلتفرمهای خارجی بوده است. 

آتش سوزی در یک حوضچه مخابراتی در منطقه ۸ تهران در اوایل مرداد
باعث قطعی گسترده اینترنت در کل ایران شد. 

روز قبل از آن بسیاری از کاربران از افت شدید کیفیت اینترنت و اختلال در دسترسی به اینستاگرام و برخی پلتفرمهای خارجی خبر داده بودند. 

همزمان با ادعای وزیر ارتباطات، وزارت ارتباطات عملکرد یکساله این وزارتخانه را منتشر کرد که در آن آمده  در ۹ ماه گذشته، سرعت اینترنت ثابت و همراه بهبود داشته است. میانه‌ی سرعت اینترنت همراه از ۲۱.۸ مگابیت بر ثانیه در شهریور ۱۴۰۰  با افزایش حدوداً ۲۲ درصدی به ۲۷ مگابیت بر ثانیه در تیر ماه ۱۴۰۱ رسیده است. همچنین میانه‌ی سرعت اینترنت ثابت از ۹.۲۸ مگابیت بر ثانیه در شهریور ماه ۱۴۰۰ به ۱۰.۲ در تیر ماه ۱۴۰۱ رسیده است که نشان دهنده افزایش حدوداً ده درصدی است.

نکته آنکه وزیر ارتباطات روز گذشته تاکید کرده بود در حوزه ارتباطات ثابت وضعمان خوب نیست اما در گزارش این وزارتخانه افزایش سرعت اینترنت بخش ثابت دیده می‌شود. 

وزارت ارتباطات رایگان کردن اینترنت برای اقشار کم درآمد ، توسعه فیبرنوری و آزادسازی باندهای فرکانسی را بخشی از تلاش این وزارتخانه برای افزایش سرعت اینترنت عنوان کرده است. 

در گزارش وزارت ارتباطات درصد پیشرفت  شبکه ملی اطلاعات ۴۴ درصد عنوان شده است. همچنین درصد پیشرفت دولت هوشمند ( سرویس‌های روی my.gov.ir ) در حدود ۱۰ درصد، رسیدن به سهم ۱۰ درصدی اقتصاد دیجیتال در کل اقتصاد کشور در حدود ۷.۱ درصد و توسعه فیبرنوری منازل و شرکتها 8 درصد عنوان شده است. 

نکته دیگر اینکه وزارت ارتباطات در این گزارش برای سالم سازی فضای اینترنت شامل راه‌اندازی اینترنت کودکان، سالم سازی خروجی موتورهای جستجو» و سالم سازی فضای مجازی در سطح شبکه میزان پیشرفت صفر را اعلام کرده است. 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار