۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
هشدار انجمن فینتک به راه‌اندازی سوئیچ بیمه مرکزی

انجمن فین‌تک با انتشار بیانیه‌ای در خصوص راه‌اندازی سوییچ بیمه و صدمه آن به استارتاپ‌های حوزه فعال بیمه هشدار داده است.

انجمن فین‌تک با انتشار بیانیه‌ای در خصوص راه‌اندازی سوییچ بیمه و صدمه آن به استارتاپ‌های حوزه فعال بیمه هشدار داده است.

در این بیانیه آمده که در صورت اجرای نسنجیده‌ی سامانه‌ی سوئیچ به شکل فعلی و پر از ایراد آن، عملا فروش آنلاین بیمه متوقف خواهد شد و این باعث نابودی شرکت‌های دانش‌بنیان این عرصه و بیکاری هزاران نفر در این صنعت خواهد شد. در این بیانیه آمده است: در سالی که تحت عنوان «دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری شده، اقدام علیه استارتاپ‌های دانش‌بنیان بیمه مغایر با سیاست‌های حاکمیتی و بر خلاف خواست دولت در حمایت‌ از شرکت‌های استارتاپی و نوآورانه تلقی می‌شود و نتیجه‌ای جز ناامیدی جوانان فعال و کارآفرینان ارزش‌آفرین این عرصه در پی نخواهد داشت.

طی هفته‌های اخیر شاهد انتشار برخی اخبار و مصاحبه‌های هدایت شده از سوی برخی از زیرمجموعه‌های بیمه مرکزی علیه استارتاپ‌های دانش‌بنیان این عرصه بوده‌ایم که بر خلاف توافقات انجام شده بین نمایندگان شرکت‌های نوآور در این عرصه و مدیران بیمه مرکزی و همچنین کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال بوده است. در همین راستا چند نکته قابل ذکر است: با توجه به نتایج جلسات فیمابین مدیران ارشد بیمه ‌مرکزی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مدیران استارتاپ‌های دانش‌بنیان بیمه، قرار شد جلسات بررسی آیین‌نامه فعالیت کارگزاران برخط مرتبا برگزار شده و پیگیری موضوعات در فرآیندهای تخصصی و کارشناسی انجام شود، اما شاهد آن هستیم که برخی مدیران بیمه مرکزی (از جمله رییس محترم مرکز فاوای بیمه مرکزی) علی‌رغم توافقات و تصمیماتی که در کمیته کارگروه گرفته شده، در حال راه‌اندازی خاموش سوئیچ هستند و به ‌جای بهره‌گیری از نظرات فعالان این عرصه به دنبال فضاسازی رسانه‌ای رفته و در مصاحبه‌های متعدد اتهامات مختلفی را به استارتاپ‌های دانش‌بنیان بیمه وارد کرده و پیرو آن شاهد انتشار چندین بیانیه از سوی برخی نمایندگان صنعت بیمه در مقابل با جریان نوآوری در این صنعت هم هستیم.

در این بیانیه آمده است: به نظر می‌رسد برخی مدیران فعلی بیمه مرکزی سعی بر اجرای فوری و غیر کارشناسی پروژه سوییچ بیمه را داشته و در این راه حتی تاکید کرده‌اند اجباری برای تبعیت از نامه‌های دیگر نهادها از جمله کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال را ندارند. این مدیران در گفت‌وگوهای رسانه‌ای خود که به نظر می‌رسد سعی بر تخریب استارتاپ‌ها را دارند، ابایی از ایراد تهمت به جریان نوآوری در این صنعت ندارند و حتی در یک مصاحبه به صراحت گفته‌اند تقریبا صفر تا صد اقدامات استارتاپ‌ها غیرقانونی است! 

این بیانیه تاکید می‌کند : در صورت اجرای نسنجیده‌ سامانه‌ی سوئیچ به شکل فعلی و پر از ایراد آن، عملا فروش آنلاین بیمه متوقف خواهد شد و این باعث نابودی شرکت‌های دانش‌بنیان این عرصه و بیکاری هزاران نفر در این صنعت خواهد شد. 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار