۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶
عراق هم کالای صادراتی ایران را برگشت زد؟

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: دو کامیون کلم از عراق برگشت‌خورده، زیرا این محموله‌ها گواهی بهداشت از مبدا نداشتند و به‌صورت غیررسمی فرستاده شده بودند.

همشهری آنلاین:‌ شاهپور علایی مقدم در حاشیه نشست تخصصی بررسی عملکرد آفت کش‌ها بر محصولات کشاورزی گفت: دو کامیون کلم از عراق برگشته خورده است. در گزارش‌هایی که دریافت کردیم متوجه شدیم که گواهی بهداشتی این محموله‌ها مطابق با استانداردهای کشور عراق نبوده است.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی وزارت جهادکشاورزی اضافه کرد: برگشت محصولات جزو لاینفک قرنطینه است و ما نیز گاهی محصولات برخی کشورها را برگشت می‌دهیم. اینگونه نیست که صد در صد محصولات در دنیا به بازار هدف برسند.

وی تصریح کرد: برگشت با توقف تفاوت دارد. برگشت امر طبیعی است و وظیفه حفظ نباتات و پست قرنطینه هر کشوری بررسی سلامت محصولات وارد شده به آن کشور است. همچنین لازم به ذکر است که در بخش حفظ نباتات کشور ۱۰ ماه است که توقف صادرات نداریم.

علایی مقدم در ادامه گفت: ۱۴ ماه صادرات کیوی متوقف بود و هفته گذشته پذیرش شد. فلفل دلمه نیز بسترمحور شد و سلامت محصولات را مد نظر قرار دادیم. همچنین تلاش کردیم شرایط و استانداردهای کشور را با اوراسیا و کشورهای دیگر یکسان کنیم تا این مشکلات حل شود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها