۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵
‌ ادارات و مدارس این استان تا یکشنبه تعطیل شد

مدیرکل حوزه استاندار خراسان شمالی گفت: دورکاری کارمندان و تعطیلی مراکز آموزشی در هفته آتی (۲۴ و ۲۵ دی‌ماه جاری) به‌دلیل افت شدید دما و صرفه جویی در مصرف گاز در استان تمدید شد.

ایرنا: محمد تقی ولیان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به افت شدید دما و مصوبه کارگروه هماهنگی و تامین پایدار سوخت زمستانی کلیه فعالیت ادارات، سازمان‌ها، بانک‌ها، بیمه‌ها، شهرداری‌ها و نهادهای عمومی در روزهای شنبه و یکشنبه (۲۴ تا ۲۵ دیماه) هفته آتی دور کار شدند.

وی افزود: مراکز امدادی، عملیاتی، خدمات رسان، بهداشت و درمان از اجرای این طرح مستثنا هستند.

مدیرکل حوزه استاندار خراسان شمالی گفت: فعالیت‌های آموزشی و پرورشی کلیه مراکز آموزشی و دانشگاهی به صورت غیر حضوری و در بستر فضای مجازی است و صرفا حوزه‌های آزمون نهایی و سراسری مدارس آموزش و پرورش به قوت خود باقی است و امتحانات دانشگاه‌ها نیز به هفته اول بهمن ماه موکول می‌شود.

ولیان تصریح کرد: همچنین در راستای عدم ایجاد اختلال در ارائه خدمات بانکی و شهرداری به مردم، واحدهای کشیک در این ۲ روز فعال است.

وی از مردم خواست تا با رعایت مصرف گاز و صرفه جویی سبب پیشگیری از افت فشار یا قطع گاز و سهولت گازرسانی به همه مناطق استان شوند.

پیش از این کارمندان اداره‌های استان در راستای افت شدید دما و صرفه جویی در مصرف گاز از روز سه شنبه (۲۰ دیماه) امسال به مدت سه روز دور کار شدند.

بارش برف پس از وقفه طولانی در مناطق مختلف خراسان شمالی از سحرگاه دوشنبه جاری آغاز و فعالیت این سامانه بارشی تا اوایل هفته آتی در استان فعال است.

مصرف گاز خانگی در خراسان شمالی با سرمای زمستانه و برودت هوا افزایش چشمگیری یافته است و این روند فعالیت بسیاری از صنایع استان را کند کرده و نیاز است تا شهروندان در این فصل مصرف این سوخت گرانبها را مدیریت کنند.

اینک مصرف گاز نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، سیمان بجنورد، پتروشیمی، صنایع دیگر و سایر صنایع و واحدهای تویلدی استان محدود و بعضا قطع شده است که این امر با دستور دیسپچینگ ملی گاز ایران و از طریق مراجع ذیصلاح کنترل و اعمال می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان خراسان شمالی کاهش ۲۴ درجه‌ای دمای هوا را در سردترین ساعات پیش‌بینی کرده است که در شبانه روز گذشته برخی از مناطق استان دما به زیر ۲۴ درجه سانتیگراد نیز رسید.

برودت هوا و افت فشار گاز موجب شد تا تمامی جایگاه‌های «سی‌ان‌جی»این استان تا اطلاع ثانوی از مدار خدمات دهی خارج شود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها