۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
بورس برنده بازارهای داخلی شد

بازارها هفته سوم دی‌ماه را با صدرنشینی تمامی گزینه‌ها به پایان رساندند و در میان بازارهای داخلی، بورس صدرنشین شد.

فردای اقتصاد: معاملات هفته منتهی به ۲۳ دی ۱۴۰۱ در حالی پایان یافت که بیت‌کوین با ثبت رشد هفتگی بیش از ۱۱ درصدی، دو کانال صعود کرد و توانست صدر جدول بازده هفتگی بازارهای سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص دهد. 

پس از آن نوبت به بورس رسید. شاخص کل بورس تهران در هفته‌ای که گذشت رشد بیش از ۴ درصدی را تجربه و مجددا ابرکانال ۱/۶ میلیون واحدی را از آن خود کرد. این نماگر تنها در روز پایانی هفته کاهش ارتفاع داد و در باقی روزها تابلویی سبز را مقابل دیدگان فعالان خود ترسیم کرد. ضمن آنکه سهامداران حقیقی در هفته مورد بررسی خالص خرید ۲۱۴۶ میلیارد تومانی را رقم زدند و ارزش معاملات خرد سهام نیز که در دو روز پایانی هفته وارد کانال ۱۱ هزار میلیارد تومانی شده بود با رشد هفتگی ۲۲ درصدی، به میانگین روزانه ۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان دست یافت. 

سکه که مدت‌ها صدرنشین بازارهای پرسود سرمایه‌گذاری بود، در هفته دوم دی‌ماه با کاهش قیمت همراه شد اما در معاملات هفته گذشته را ۴/۲ درصدی افزایش ارتفاع داد تا دومین بازار داخلی پرسود در هفته منتهی به ۲۳ دی‌ماه باشد. قیمت دلار نیز در روندی مشابه ۲/۹ درصد در مقیاس هفته افزایش یافت. رشد قیمت خودرو اما گویا متوقف شده است و پس از روزهای پرالتهاب آذرماه که به رشد بیش از ۲۰ درصدی قیمت خودرو در ماه پایانی پاییز انجامید، دی‌ماه را به آرامی سپری می‌کند. شاخص خودروی بورسان در هفته مورد بررسی رشد ۰.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار