۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
این شهر بعد از ۶۰ سال یخبندان شد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان، گفت: زابل در شمال استان، سردترین روز در ۱۵ سال اخیر را با دمای منفی ۱۱.۲ درجه تجربه کرد که سومین یخبندان شدید در حدود ۶۰ سال اخیر به شمار می رود.

مهر: محسن حیدری  افزود: امروز شهرستان زابل در شمال سیستان و بلوچستان سردترین روز خود در ۱۵ سال اخیر را با دمای ۱۱.۲- درجه سلسیوس تجربه کرد که سومین یخبندان شدید این شهر در حدود ۶۰ سال اخیر به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: پیش از این سردترین دمایی که ایستگاه هواشناسی زابل ثبت کرده مربوط به سال سال ۱۳۵۰ است که دماسنج این ایستگاه تا ۱۲- درجه سلسیوس پایین رفت.

در همین رابطه بخوانید: سردترین شهر ایران تغییر کرد + درجه هوا

وی اظهار کرد: به طور کلی در حدود ۶۰ سال اخیر، تنها سه بار کمینه دمای هوا در زابل سردتر از ۱۱- درجه سلسیوس شده که به ترتیب در سال‌های ۱۳۵۰ با دمای ۱۲-، ۱۳۸۶ با دمای ۱۱.۹- و سال ۱۴۰۱ با دمای ۱۱.۲- درجه سلسیوس سردترین دماهای این شهر از زمان تأسیس ایستگاه هواشناسی تا کنون است.

وی گفت: دیشب دمای زاهدان بعد از گذشت ۱۱ سال به منفی ۱۱ درجه رسید و میرجاوه کمترین دمای ثبت شده خود را تجربه کرد.

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بامداد امروز دمای هوای ۱۱ شهرستان از استان به زیر صفر رسید که زاهدان با منفی ۱۱، هیرمند و زهک منفی ۱۰، زابل منفی ۱۱، میرجاوه منفی ۹، نصرت آباد منفی ۶، خاش و سراوان، سیب سوران، مهرستان منفی ۵، تمندان منفی ۳ سرد ترین شهر استان بوده اند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها