۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
نقش صندوق‌های حمایتی در روندهای بازار سهام

بورس تهران در اولین روز کاری هفته با فشار عرضه‌ها روبرو شد و غالب نمادها در محدوده متعادل و منفی دنبال شد البته نمادهای کوچکتر بازار شرایط بهتری داشتند و شاهد واگرایی میان شاخص کل و هم‌وزن بودیم.

بورس تهران در اولین روز کاری هفته با فشار عرضه‌ها روبرو شد و غالب نمادها در محدوده متعادل و منفی دنبال شد البته نمادهای کوچکتر بازار شرایط بهتری داشتند و شاهد واگرایی میان شاخص کل و هم‌وزن بودیم. شاخص کل با افت ۸، ۳۶۶ واحدی (معادل ۰.۵۱ درصد) عدد یک میلیون و ۶۵۲ هزار واحدی را در پایان ثبت کرد. شاخص کل هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است، اما شرایط بهتری داشت و با رشد ۰.۱۴ درصدی همراه شد.

ارزش معاملات خرد سهام در روز کاری گذشته در کانال ۷ هزار میلیارد تومانی قرار گرفت و در نهایت عدد ۷، ۵۲۵ میلیارد تومانی را به ثبت رساند. در بین صنایع خودرو و قطعات، شیمیایی و فلزات اساسی و در بین نمادها خگستر، پالایش و دارایکم بیشترین ارزش معاملات را داشتند. خروج پول اشخاص حقیقی به بازار سهام شتاب گرفت و روز گذشته حدود ۳۳۲ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد.

در برنامه زنگ پایان امروز همراه با پیمان حدادی، رئیس هیئت عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه  و قادر معصومی خانقاه، رئیس هیئت مدیره و مدیر سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه به ارزیابی روند فعلی بورس، مولفه‌های تاثیرگذار و چشم انداز آتی آن پرداختیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha