۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
همه خریداران رمزارز برنده شدند؟

قسمت قابل توجه این است که در طی ۷ روز گذشته علی‌رغم چشم‌انداز مبهم بازار کریپتوکارنسی، تمامی ۱۰۰ رمزارز برتر توانستند بازدهی مثبت ثبت کنند.

فردای اقتصاد: در چند روز گذشته بیت کوین در حدود ۲۰ درصد رشد داشته است. بهبود قیمت بیت کوین معمولا منجر به افزایش قیمت در بسیاری از ارزهای دیجیتال خواهد شد.

قسمت قابل توجه این است که در طی ۷ روز گذشته علی‌رغم چشم‌انداز مبهم بازار کریپتوکارنسی، تمامی ۱۰۰ رمزارز برتر توانستند بازدهی مثبت ثبت کنند. این موضوع به این معناست که اگر فردی در طی یک هفته گذشته برروی هر یک از این ۱۰۰ رمزارز سرمایه‌گذاری کرده بود انتخابی جز سود کردن نداشت.

در برخی موارد رشد قیمت آلت کوین‌ها به مراتب بالاتر از بیت کوین است. رمزارز GALA  در طی ۷ روز گذشته توانسته است بازدهی بیش از ۹۵ درصدی را ثبت کند و رتبه یک را در بین برندگان این بازار نصیب خود کند. از دلایل فاندامنتال این اتفاق می‌توان به برنامه توکن‌سوزی گسترده گالاگیمز و برنامه‌های توسعه چشمگیر در سال ۲۰۲۳ مانند برنامه برای تبدیل شدن به یک بلاکچین لایه یک اشاره کرد.

از لحاظ تکنیکالی نیز این رمزارز در تایم فریم روزانه در یک الگوی کنج قرار داشت که موفق شد آن را به سمت بالا بکشند. معمولا پس از شکست این الگو به سمت بالا، بالاترین قیمت در زمان شکل‌گیری الگو به عنوان هدف قیمتی تعیین می‌شود. در این صورت قیمت حوالی ۸۴ سنت را می‌توان هدف قیمتی این رمزارز در نظر گرفت. اما از دید کوتاه مدت‌تر در این راه مقاومت‌های جدی سر راه گالا قرار دارند و ممکن رسیدن به هدف مورد نظر را با چالش مواجه کند.

بعد از گالا، APT با رشد ۹۱ درصدی و سولانا با افزایش قیمت ۷۰ درصدی در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. رتبه سولانا به دلیل ریزش‌های فراوان در میان ۱۰۰ رمزارز برتر، تنزل کرد، اما به سبب رشد قیمتی اخیر خود موفق شد مجددا به رتبه ۱۱ام‌ بازار بازگردد.

در جدول منتشر شده ۳۰رمزارز آورده شده است که کمترین بازدهی آن به ۲۳ درصد می‌رسد. هرچند سودآوری انتهای این لیست محدود خواهد بود، اما با توجه به روند نزولی کریپتوکارنسی در یک سال اخیر، این بازدهی، دستاورد مطلوبی تلقی می‌شود.

قسمت قابل توجه این است که بعد از هر رشد، اصلاح قیمتی نیز رخ می‌دهد، لذا عجله برای سرمایه‌گذاری در این شرایط شاید منطقی نبوده و باید با قدم‌های مطمن‌تر در این زمینه اقدام کرد.

در حال حاضر احتمال اصلاح قیمتی در بیت کوین نیز وجود دارد و در صورت وقوع سناریو فوق، این موضوع باعث افت قیمت در آلت کوین‌ها نیز خواهد شد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار