۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
تصمیم جدید انگلیس برای تلافی اعدام اکبری/ برجام برای همیشه منتفی شد؟

یک روزنامه انگلیسی در گزارشی به نقل از منابع ارشد دولتی مدعی شد که دولت این کشور در حال بازنگری رویکرد خود درقبال برجام است.

ایسنا: روزنامه ساندی تلگراف در گزارش ادعایی خود به منابع ارشد دولت انگلیس که اشاره‌ای به نام و سمت آنها نشده است، نوشت: در پی اعدام علیرضا اکبری، معاون سابق وزیر دفاع ایران که تابعیت ایرانی -انگلیسی داشت و به جاسوسی محکوم شده بود، ممکن است بریتانیا از حمایت خود از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) دست بردارد.

به گفته این منابع، از آنجایی که از زمان آغاز روند مذاکرات احیای هسته‌ای، شرایط به‌طور قابل توجهی تغییر کرده است، لندن در حال بررسی موضع خود درخصوص این توافق و مشارکتش در آن است.

یک منبع دولتی در این باره ادعا کرد: از زمانی که ما مشغول تعاملات (مذاکرات احیای برجام) بودیم، چشم‌انداز و گزاره‌ها کاملا تغییر کرد - که عمده آن نیز به دلیل رفتار ایران است.

این منابع آگاه همچنین خاطرنشان کردند که روابط لندن با تهران در ماه‌های اخیر به دلیل سیاست دولت ایران درخصوص اعتراضات داخلی تحت فشار شدید قرار گرفته است و انگلیس اکنون در حال بررسی تمام گزینه‌ها برای واکنش نشان دادن به اعدام علیرضا اکبری است.

مرکز رسانه قوه قضاییه ایران روز شنبه اعلام کرد که حکم علیرضا اکبری فرزند علی دارای تابعیت مضاعف ایرانی-انگلیسی که به اتهام افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی دولت انگلیس به مجازات اعدام محکوم شده بود، اجرا شد.

پس از اعلام این خبر، نخست وزیر و وزیر امورخارجه انگلیس در ادامه مداخله‌های آشکار مقامات این کشور در امور داخلی ایران به اجرای حکم علیرضا اکبری واکنش نشان دادند و آن را محکوم کردند.

 مقامات لندن بدون اشاره به این واقعیت که علیرضا اکبری برای دستگاه‌های اطلاعاتی انگلیس فعالیت می‌کرده، مدعی شدند که حکم او ناعادلانه و با انگیزه سیاسی بوده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها