۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
دفاع آقای بازیگر از اعدام در نشست خبری جشنواره فجر

نشست خبری جشنواره چهل و یکم تئاتر فجر برای رونمایی از پوستر و اعلام برنامه‌های این رویداد در تالار رودکی در حالی برگزار شد که هوشنگ توکلی (بازیگر) از اعدام علیرضا اکبری به دلیل جاسوسی قدردانی کرد و در بخش دیگری از این نشست هیات مدیره خانه سینما در متنی خطاب به مسئولان و مراجع قضایی خواستار آزادی جعفر پناهی (کارگردان سینما) شد.

ایسنا: هوشنگ توکلی در ادامه به اعدام علیرضا اکبری اشاره کرد و تذکر داد که اعدام اقای اکبری گشایشی را در حوزه دیدگاه های نظام و تحمل نظام مطرح کرد، زیرا در این ۴۰ سال تا دلتان بخواهد از این جاسوس ها داشته ایم.

توکلی گفت: حضور آنان در فرهنگ و هنر هم بوده که سیستم های‌ امنیتی آنان را زیر نظر داشتند ولی اجازه اظهار نظر نداشتند. این اقدام، اولین حرکتی بود که یک نشانه بود و دقت در این موضوع را در آینده مطرح می‌کند. در همین روز هیات مدیره خانه سینما در متنی خطاب به مسئولان و مراجع قضایی خواستار آزادی جعفر پناهی (کارگردان سینما) شد.  

در متن هیات مدیره خانه سینما آمده است:«خانه سینما ضمن پاسداشت دقت نظر قضات شریف دیوان عالی کشور در نقض حکم محکومیت جعفر پناهی (فیلمساز) و تشکر از تلاش های بی‌وقفه و موثر صالح نیکبخت و یوسف مولایی وکلای این هنرمند و با عنایت به تلاش کانون کارگردانان سینمای ایران و با اتکا به حمایت همه اعضای خانه سینما از جعفر پناهی و همه سینماگرانی که به نوعی در چند ماه گذشته با رسیدگی‌های قضایی روبرو شده‌اند، مجددا و مصرانه بار دیگر از مسئولین و مراجع قضایی می‌خواهد با عنایت بر مستندات قانونی کافی که برای آزادی جعفر پناهی فراهم شده است و همچنین لزوم توجه به وضعیت جسمانی و بیماری این سینماگر، هرچه سریعتر امکان آزادی او فراهم شود.
لازم به ذکر است کمیته حمایت حقوقی و قضایی خانه سینما جهت رفع ممنوعیت‌ها و رفع اتهام از همگی سینماگران در حال پیگیری است و به مرور نتایج آن اعلام می‌شود.»

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها