۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
اقتصاد ایران در تله رشد پایین

دستیابی به نرخ رشد اقتصادی بالا یکی از اهداف مهم هر نظام اقتصادی به‌شمار می‌رود. این امر متضمن بکارگیری سیاست‌های‌ مناسب اقتصادی، ثبات سیاست‌های اقتصادی، همچنین شناخت بیشتر عوامل مؤثر بـر رشد اقتصادی است.

فردای اقتصاد: چرا اقتصاد ایران در تله رشدهای پایین گیر افتاده است؟ ابراهیم بهادرانی، مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با «فردای اقتصاد»، یکی از عوامل مهم در رشد اقتصادی پایین را بی‌ثباتی اقتصاد کلان می‌داند. در تعریف محیط باثبات اقتصاد کلان چند متغیر اساسی در کانون توجه است و بر آنها تاکید می‌شود؛ از جمله این متغیرهای اساسی می‌توان به نرخ تورم، کسری بودجه، نرخ ارز و... اشاره کرد.

طی چند دهه گذشته تورم به یکی از جدی‌ترین مشکلات اقتصادی کشور تبدیل شده است؛ وجود تورم بالا در هر اقتصادی نشان‌دهنده وجود نارسایی‌هایی در آن اقتصاد است. بهادرانی در این زمینه می‌گوید: در سال‌های قبل و بعد از انقلاب، تورم ایران در کانال بین ۱۰ تا ۱۵درصد حرکت کرده بود و بعد به‌تدریج وارد کانال ۲۰ تا ۳۰درصد شد. در سال‌های اخیر اما نرخ تورم وارد کانال ۴۰ تا ۵۰درصد شده است. این موضوع به این معنا است که ثبات اقتصادی در کشور وجود ندارد.

اخبار مرتبط: 

اقتصاد دستوری چه بلایی بر سر صنعت آورد؟

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار