مشکل این پرسش سخت و رایج مصاحبه را حل کنید

چگونه از پس غامض‌ترین پرسش مصاحبه‌ها برآییم؟
۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
مشکل این پرسش سخت و رایج مصاحبه را حل کنید

فردای اقتصاد: «درباره زمانی که شکست خوردی به من بگو» پرسشی است که معمولا جویندگان کار از آن وحشت دارند. چگونه می‌توان برای عبور راحت از این مرحله از مصاحبه آماده شد؟ برای این مورد چند راه‌حل وجود دارد:

  • بر آموختن از شکست تمرکز کنید. آنچه مصاحبه‌کننده در نهایت می‌خواهد (و حتی ممکن است به صراحت این را بیان کند) داستان شکست شما نیست، بلکه چیزی است که از آن آموخته‌اید و چگونه آن بینش را به یک رویکرد سازنده تبدیل کرده‌اید.
  • یک اشتباه محاسباتی را انتخاب کنید، نه یک اشتباه فردی. توجه را به شخصیت خود جلب نکنید. چه زمانی چیزی خارجی طبق برنامه پیش نرفت؟ چه زمانی یک استراتژی ناکارآمد بود؟ چه زمانی یک رویکرد، هدف را از دست داد؟
  • به دنبال یک ما باشید نه من. ممکن است تیمی که به‌عنوان یک گروه شکست می‌خورد، قابل ربط‌تر (و قابل توجیه‌تر) از شکست فردی به نظر برسد، زیرا در پشت تصمیم‌گیری‌ها اتفاق نظر جمع وجود دارد.
  • یک رویداد کم عواقب را توصیف کنید و آن را مختصر نگه دارید. مطمئن شوید که ریسک داستان شما نسبتاً کم است، فاجعه‌بار نیست، و در جزئیات غیر ضروری معطل نمی‌شوید.
  • در مورد کلماتی که به کار می‌برید، متفکر باشید - و از خود دفاع نکنید. از کلماتی مانند یادگرفتم، برداشت کردم، رشد کردم و غلبه کردم استفاده کنید. از زبان تدافعی یا پشیمانی خودداری کنید.

منبع: HBR

نویسنده: جوئل شوآرتزبرگ

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار