۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
برنامه جدید شهردار تهران: به جای شش دنگ خانه، ۶ متر بخرید + جزئیات

شهردار تهران با بیان اینکه به‌زودی طرح فروش متری مسکن را از طریق بورس آغاز می‌کنیم، گفت: در ۱۶ ماه گذشته حتی یک سانتی‌متر تراکم هم نفروختیم.

فارس: شهردار تهران در خصوص فروش متری مسکن در تهران گفت: طرح مسکن متری را با هدف جذب نقدینگی برای رونق صنعت ساخت و حفظ سرمایه شهروندان راه‌اندازی خواهیم کرد.

زاکانی ادامه داد: مردم به زودی می‌توانند از بستر بورس اقدام به خرید کنند.

وی تاکید کرد در ۱۶ ماه گذشته حتی یک سانتی متر تراکم هم نفروختیم.پیشنهاد بودجه ما برای سال آینده ۷۰ هزار میلیارد تومان است؛ بودجه امسال ۵۰ همت بود؛ این اعتبارات عمدتا از طریق مولدسازی و مشارکت تامین خواهد شد.

زاکانی در خصوص قرارگاه مسکن گفت:  دولت سابق معتقد بود باید تهران را گران کرد تا جمعیت از آن خارج شوند. در حالی که در سال ۹۱ در تهران سالانه حدود ۳۰ هزار پروانه ساختمانی صادر می‌شد و سال گذشته تنها ۵ هزار و ۴۰۰ پروانه صادر شد؛ «قرارگاه مسکن» سال گذشته با هدف رونق صنعت ساختمان ایجاد شد و هدف‌گذاری ساخت ۱۸۰ هزار واحد در تهران انجام شده است.

وی با بیان اینکه یک‌ریال برای اداره شهر قرض نگرفتیم، گفت: پروژه احداث آزادراه ۱۶،۵ کیلومتری شهید شوشتری (حدفاصل یاسینی تا رستگار) را مجدد فعال کردیم.

زاکانی گفت: یال غربی ادامه بزرگراه یادگار امام در دست اقدام است. همچنین اصلاح ۹۸ تقاطع بزرگراهی تهران که ۷۰۰کیلومتر مسیر مردم را کوتاه می‌کند، در دستور کار است.

شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه یکی‌ از کلیدی‌ترین نقاط شهرداری «کمیسیون ماده ۵» است، گفت: همه مصوبات آن به‌صورت شفاف هفتگی روی سایت بارگذاری می‌شود.فقط با یک اقدام ۱۰۳ ملک‌ ارزنده را بارزش ۹۹۰۰میلیارد تومان به‌نفع مردم پس گرفتیم.۸۰۰۰میلیارد تومان نیز با نظارت مرکز حقوقی شهرداری بازگردانده شد.

زاکانی بیان کرد: یکی از چالش های موجود در شهرداری از گذشته تاکنون مسئله رشوه خواری اقلیتی بوده است؛ برای مقابله با این چالش ابتدا به سراغ آموزش کارکنان رفتیم و در قدم بعدی تا حد امکان ارائه خدمات شهرداری را از طریق شبکه و سیستم پیش بردیم تا ارتباط مردم با کارمندان به حداقلی ترین حالت ممکن خود برسد و بستر رشد فساد از بین برود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha