۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
افزایش فشارها برای توقف عرضه خودرو در بورس

دنا پلاس بالاخره دیروز در بورس کالا با قیمتی بسیار ارزان‌تر از بازار معامله شد. با این حال سازمان بازرسی اعلام کرد که فروش خودرو در بورس کالا خلاف قانون است.

بورس تهران در روز دوشنبه صعود قدرتمندی را تجربه کرد و در غالب نمادها در محدوده مثبت و سبزرنگ تابلو دنبال شد. البته نمادهای کوچکتر بازار شرایط بهتری داشتند و شاهد رشد بیشتر شاخص هم‌وزن نسبت به شاخص کل بودیم. شاخص کل با رشد ۳۶،۹۷۰ واحدی (معادل ۲.۲۵ درصد) عدد یک میلیون و ۶۸۰ هزار واحدی را در پایان ثبت کرد. شاخص کل هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است، اما شرایط بهتری داشت و با رشد ۳.۰۷ درصدی همراه شد.

ارزش معاملات خرد سهام در روز کاری گذشته در کانال ۱۰ هزار میلیارد تومانی قرار گرفت و در نهایت عدد ۱۰،۲۳۷ میلیارد تومانی را به ثبت رساند. در بین صنایع خودرو و قطعات، شیمیایی و بانک و در بین نمادها وبملت، پالایش و دارایکم بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

ورود پول اشخاص حقیقی به بازار سهام پس از تعطیلی یک روزه ادامه پیدا کرد و روز گذشته حدود ۹۹۹ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای وبصادر و خبهمن بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای فملی و خکاوه داشتند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: بودجه سال آتی نیاز به اصلاحات اساسی دارد؛ با این شرایط نمی تواند ثبات اقتصادی و کاهش چشم گیر تورم را به ارمغان بیاورد و حتما نیاز به اصلاح دارد.

نماینده کارگران در شورای عالی کار: هنوز خبری از برگزاری جلسه شورای عالی کار و تشکیل کمیته مزد برای تعیین رقم سبد معیشت کارگران در سال ۱۴۰۲ نیست. عدد افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان در بودجه به نظر منطقی نیست. دستمزد باید بر اساس دو آیتم تورم و هزینه سبد معیشت تعیین شود.

شورای رقابت با بررسی بازار اینترنت ثابت، این بازار را مصداق بازار انحصاری تشخیص داد. بر همین اساس مرکز ملی رقابت به ارائه دستورالعمل تنظیم قیمت، مقدار و شرایط دسترسی به بازار اینترنت ثابت مکلف شد.

رئیس سازمان بورس: زیان ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی دو خودروساز بزرگ قابل ادامه نبود/ در صورت عدم عرضه خودرو در بورس کالا، صنعت خودرو به تعطیلی کشیده میشد.

۱۰ هزار خودروی دنا پلاس دستی که امروز در بورس کالا عرضه شد، با قیمت ۳۸۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رفت. به عبارت دیگر این خودرو با رقابت ۱۰۱ درصدی نسبت به قیمت پایه ۱۸۹.۵ میلیون تومانی معامله شد. با این حال همچنان قیمت معامله شده این خودرو در بورس به شکل محسوسی از قیمت بازار ارزان‌تر است.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور: با توجه به افزایش قیمت خودرو در بورس (در بعضی خودروها مانند ۲۰۷ تا دوبرابر) سازمان بازرسی این موضوع را اولا بر خلاف قانون و نادیده گرفتن قیمت‌های تعیین شده و ثانیا برخلاف منافع مصرف کننده می‌داند و برای حمایت از مردم به جهت این که خودرو با قیمت مصوب به دستشان برسد به این موضوع ورود کرده است.

سخنگوی بانک مرکزی: دوشنبه ۲۶ دی ماه و در دومین عرضه گواهی سپرده ربع سکه رفاه در بورس کالا به تعداد ۲۰ هزار قطعه ربع سکه طلا به قیمت ۷ میلیون و ۹۰ هزار تومان به فروش رفت.

شهردار تهران: طرح مسکن متری را با هدف جذب نقدینگی برای رونق صنعت ساخت و حفظ سرمایه شهروندان راه‌اندازی خواهیم کرد. مردم بزودی می‌توانند از بستر بورس اقدام به خرید کنند.

بنا به گزارش کاربران فضای مجازی سرویس گوگل پلی بعد از مدتها مسدودیت در دسترس قرار گرفته است.

پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، با بیان افت ۸۰ درصدی فروش در بازار لوازم خانگی: فروش روز به روز در حال بدتر شدن است. مردم رو به تعمیر کالاهایشان و خرید اقساطی آورده اند. چرا که توان هزینه سنگین برای خرید لوازم خانگی ندارند.

بر اساس برنامه ریزی انجام شده ، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، امروز به دعوت همتای ترکیه‌ای خود به این کشور سفر می‌کند.

«یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره‌جنوبی در امارات: دشمن امارات و بزرگترین تهدید، ایران است و دشمن ما نیز کره شمالی است... در نتیجه ما وضعیتی بسیار شبیه به امارات داریم.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به اظهارات رئیس جمهور کره: وزارت خارجه با جدیت مواضع اخیر این کشور و به ویژه اظهارات رئیس‌جمهور آن در مورد روابط ایران و امارات را که فاقد کمترین وجاهت دیپلماتیک است، در دست پیگیری دارد و منتظر توضیح وزارت خارجه کره جنوبی در این زمینه است.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان: در پی اعدام علیرضا اکبری سفیر ایران برای گفت‌وگو به وزارت خارجه این کشور احضار شد.

اتحادیه اروپا اعلام کرد که توافق هسته‌ای ایران همچنان پابرجاست و مذاکرات در این خصوص ادامه دارد.

اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار