۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
شهردار تهران مخالف واردات خودرو است؟

شهردار تهران گفت: با وجود شرکت بزرگی مانند ایران‌خودرو، ضرورتی برای خرید خودرو از کشورها و شرکت‌های خارجی وجود ندارد.

ایکوپرس: علیرضا زاکانی در بازدید از سالن‌های تولید ایران‌خودرو، با اشاره به نیاز شهرداری تهران به مشارکت این شرکت در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی گفت: مهم‌ترین چالش فعلی ناوگان فرسودگی آن است به طوری که امروز در سطح شهر تهران و کلان شهرهای کشور با آن دست به گریبان هستیم.

وی ادامه داد: تهران در حمل‌ونقل عمومی به ۵۰ هزار دستگاه تاکسی، ۲۵ هزار ون و شش هزار اتوبوس نیاز دارد در حالی که در شرایط فعلی ۷۰ درصد ون‌ها، ۶۰ درصد تاکسی‌ها و حدود ۹۰ درصد اتوبوس‌های موجود فرسوده هستند و باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن گام‌های اساسی برای نوسازی برداشته شود.

شهردار تهران بازدید از ایران خودرو و گزارش اقدامات صورت گرفته در این شرکت طی یک سال گذشته را فراتر از تصور دانست و گفت: باید به مدیرعامل این شرکت تبریک گفت و با غرور، اطمینان و اعتماد به صنعت داخلی تکیه کنیم و با افتخار از محصولات ایران خودرو در جهت رفاه و آسایش مردم استفاده کنیم.

وی با بیان این‌که آینده درخشانی در انتظار ایران است، تصریح کرد: با تکیه بر توانمندی داخلی و همت کارکنان ایران خودرو، گره حمل‌ونقل عمومی تهران را باز خواهیم کرد تا مردم از رفاه و آسایش لازم بهره‌مند شود.

زاکانی ادامه داد: سیر توسعه و پیشرفت در ایران خودرو مشخص و هدف‌گذاری شده است و در مسیر خودکفایی و استقلال اقتصادی گام برمی‌دارد که آثار و برکات ویژه‌ای برای ما خواهد داشت.

شهردار تهران به تفاهمنامه همکاری با ایران خودرو اشاره کرد و بیان کرد: امیدوارم در آینده نزدیک با تشکیل کارگروه مشترک برای تفاهم همکاری در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی به نتیجه مطلوب برسیم تا کلاف سردرگم حمل‌ونقل تهران به همت ایران خودرو باز شود.

وی با اشاره به آمادگی شهرداری تهران برای راه‌اندازی شرکت حمل‌ونقل ایران خودرو در ناوگان حمل‌ونقل عمومی عنوان کرد: ایران خودرو در ارائه خدمات به مردم پیشتاز است و علاوه بر تامین ناوگان می‌تواند با راه‌اندازی شرکت حمل‌ونقل، به صورت مستقیم خدمت خود را به مردم ارائه دهد و شهرداری از این طرح استقبال می‌کند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 8
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    جای دیگه دنیا بودی جاروهم دستت نمیدادن