۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
آینده اقتصاد ایران از دوربین بودجه ۱۴۰۲

بورس امروز اگرچه کار خود را با یک بازدهی مثبت به پایان رساند اما از پس از گذشت یک ساعت، قدرت عرضه‌ها با افزایش همراه شد. بورس تهران در روز سه‌شنبه تحت تاثیر بازگشایی نمادهای خودرویی با فشار عرضه همراه شد و در غالب نمادها در محدوده متعادل و مثبت پیگیری شد.

بورس امروز اگرچه کار خود را با یک بازدهی مثبت به پایان رساند اما از پس از گذشت یک ساعت، قدرت عرضه‌ها با افزایش همراه شد. بورس تهران در روز سه‌شنبه تحت تاثیر بازگشایی نمادهای خودرویی با فشار عرضه همراه شد و در غالب نمادها در محدوده متعادل و مثبت پیگیری شد. البته نمادهای کوچکتر بازار شرایط بهتری داشتند و شاهد رشد بیشتر شاخص هم‌وزن نسبت به شاخص کل بودیم. شاخص کل با رشد ۶، ۳۷۳ واحدی (معادل ۰.۳۸ درصد) عدد یک میلیون و ۶۸۷ هزار واحدی را در پایان ثبت کرد. شاخص کل هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است، اما شرایط بهتری داشت و با رشد ۰.۶۴ درصدی همراه شد.
ارزش معاملات خرد سهام در روز کاری گذشته در کانال ۱۰ هزار میلیارد تومانی قرار گرفت و در نهایت عدد ۱۰، ۸۷۳ میلیارد تومانی را به ثبت رساند. در بین صنایع خودرو و قطعات، فلزات اساسی و بانک و در بین نمادها خودرو، پالایش و دارایکم بیشترین ارزش معاملات را داشتند. ورود پول اشخاص حقیقی به بازار سهام پس از متوقف شد و روز گذشته حدود ۳۳۳ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد.

در برنامه شمارش معکوس امروز همراه با محبوبه داودی، تحلیلگر اقتصادی به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ که به تازگی در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس تصویب شده است، پرداختیم. در این برنامه دلایل عدم اصلاح بودجه در سال‌های اخیر و کسری‌های دنباله‌دار آن مورد بحث و گفتگو قرار گرفت. همچنین نکاتی در رابطه با نقش بودجه غیرعملیاتی در تورم و راهکار برون‌رفت از وضعیت تورمی حاکم بر اقتصاد کشور مطرح شد.

در این برنامه آرمان ملکی، تحلیلگر فردای اقتصاد نیز توضیحاتی را در رابطه مهم‌ترین اخبار، تحولات و روندهای بازار سرمایه ارائه داد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • محمد رضا سزاوار IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    سلام و ادب,سپاس فراوان بابت برنامه بسیار عالی شما,جناب طحانی شما کاملا صحیح(نظر شخصی)صحبت کردید و سئوالات شما به بسیاری از سوالات و پرسشهای عموم مردم شبیه است,در ضمن بسیار ممنون از سردبیر بخش اقتصاد کلان فردای بورس با نظرات و پیشنهادات مفید(علی الخصوص لازم بودن شفافیت در سگئح بالای حکومتی)پاینده باد

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین ویدیوها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها