۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
قوه قضاییه برنامه خود برای ممنوع‌الخروجی افراد را تغییر می‌دهد؟

مسعود ستایشی در نشست خبری امروز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا علی رغم دستور رییس قوه قضاییه مبنی بر اینکه ممنوع الخروجی نباید به گونه‌ای باشد که اشخاص در فرودگاه متوجه ممنوع الخروجی خود شوند بلکه این موضوع باید از قبل به اطلاع آن‌ها برسد، اما شاهد رخ دادن این موضوع برای برخی چهره‌های مشهور هستیم؟ توضیحاتی داد.

ستایشی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا علی رغم دستور رییس قوه قضاییه مبنی بر اینکه ممنوع الخروجی نباید به گونه‌ای باشد که اشخاص در فرودگاه متوجه ممنوع الخروجی خود شوند بلکه این موضوع باید از قبل به اطلاع آن‌ها برسد، اما شاهد رخ دادن این موضوع برای برخی چهره‌های مشهور هستیم؟ گفت: دستور و تاکیدی که ریاست قوه قضاییه در این زمینه داده‌اند، جزو افتخارات قوه قضاییه در حوزه تحول و تعالی است و دستگاه قضایی بر این موضوع تاکید دارد و قبل از ممنوع الخروجی افراد آن را اعلام می‌کنیم و در تمام واحدهای ذی مدخل قضایی، امر رییس قوه قضاییه باید محقق شود و همه آحاد جامعه در مقابل قانون یکسان اند؛ لذا افراد مشهور و غیرمشهور نداریم.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: اگر ابهامی باشد از ناحیه قضایی و واحدهای ذی ربط کنترل می‌شود و با اقتضای شرایط، تصمیمات قضایی داده می‌شود. سعی داریم که فرایندها در اجرای تحقق نظر رییس قوه قضاییه در این زمینه اعمال شود.

وی درباره آخرین وضعیت استرداد در خصوص اولیور ون کاستیل تبعه بلژیکی گفت: این فرد تبعه کشور بلژیک است و هیچ کشوری در قبال اقداماتی که در راستای جاسوسی صورت می‌پذیرد و نسبت به جاسوسان، مسامحه و کوتاهی ندارد. مردم و ملت ما اقدامات مسئولان را رصد می‌کنند و چنین اجازه‌ای به ما و هیچ مرجعی نمی‌دهند که نسبت به آن‌ها مسامحه کنیم.

ستایشی افزود: این فرد مطابق قانون در دستگاه قضایی اتهاماتش رسیدگی شده و از ناحیه مرجع صالح درباره اتهامات او اتخاذ تصمیم شده و حکم بدوی صادر شده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها