۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴
خواب اقتصادی امارات برای ۱۰سال آینده

دو برابر کردن اندازه اقتصاد دوبی در دهه آینده و تثبیت موقعیت آن در بین سه شهر برتر جهانی اهداف طرح جدیدی است که اخیرا رونمایی شده است.

فردای اقتصاد: دوبی اخیرا از یک طرح توسعه اقتصادی بلندپروازانه رونمایی کرد. شیخ محمدبن راشد آل مکتوم، حاکم دوبی گفت: دستور کار اقتصادی دوبی موسوم به D۳۳، اهداف اقتصادی به ارزش ۳۲تریلیون درهم امارات را در ۱۰سال آینده پیگیری می‌کند.

بر اساس گزارش پایش تحولات تجارت جهانی مرکز پژوهش‌های اتاق ایران، طبق بیانیه مطبوعاتی حاکم دوبی، جنبه‌های قابل توجه این طرح عبارتند از: دو برابر شدن تجارت خارجی دوبی و گشودن مسیرهای تجارت با ۴۰۰ شهر دیگر، توسعه تولید صنعتی سبز و پایدار، راه‌اندازی کریدورهای اقتصادی آینده با آفریقا، آمریکای لاتین و آسیای جنوب شرقی، یافتن شغل برای ۶۵هزار جوان اماراتی. 
از سوی دیگر، راه‌اندازی مرکزی برای آزمایش فناوری‌های جدید و نوآورانه و شناسایی ۴۰۰شرکت با پتانسیل بالا از نظر ظرفیت و رشد جهانی جنبه‌های دیگر این طرح است. هدف کلان این طرح، دو برابر کردن اندازه اقتصاد دوبی در دهه آینده و تثبیت موقعیت آن در بین سه شهر برتر جهانی است.

این طرح هم‌راستا با تغییرات اقتصادی عمده‌ای است که در دوبی و در سراسر امارات در حال وقوع است. سال گذشته، مرکز مالی بین‌المللی دوبی، مجوز هوش مصنوعی را با هدف جذب بیشتر شرکت‌های فناوری هوش مصنوعی و آینده‌نگر راه‌اندازی کرد. اداره خدمات مالی دوبی همچنین ابتکاری را برای محافظت از افشاگران و با هدف کاهش تخلفات مالی اعلام کرد. حجم تجارت امارات متحده عربی در سال ۲۰۲۲ به حدود ۶۰۰ میلیارد دلار رسید. 

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار